کد خبر: ۲۱۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 05
کمبودهای اندک و خاصی در این عرصه پیش‌بینی شده است که می‌توان با تعامل وزارت بهداشت و شرکت‌های تجهیزات پزشکی و محاسبات مناسب ارز دولتی، شاهد تقویت بازار و ارائه بهتر و بیشتر خدمات به مردم بود
شفا آنلاین>سلامت>یک فوق‌تخصص چشم‌پزشکی و انحراف چشم گفت: پیش‌بینی تهیه و ذخیره تجهیزات پزشکی در عرصه بیماری‌های چشمی ضرورتی است که متولیان سلامت باید به دنبال آن باشند.

به گزارش شفا آنلاین:محمد فقیهی فوق‌تخصص چشم‌پزشکی و انحراف چشم  از وضعیت مناسب خدمات درمانی در بیماری‌های چشمی خبر داد و گفت: خوشبختانه تعدد و کیفیت کار متخصصان چشم‌پزشکی و خدمات مراکز دولتی این حوزه روندی خوب دارد، اما با توجه به اوضاع ارز، تجهیزات پزشکی باید وضعیتی آرام را برای بیماران پیش‌بینی کند.

وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد خدمات سلامت<Health> در جای خودشان و به خوبی به مردم ارائه می‌شود اما نابسمانی‌های بازار ارز در روند این تجهیزات تغییرات ایجاد خواهد کرد، طبیعی است که در این بین خیلی از افراد سلامت روان خود را از دست می‌دهند و در سیکل معیوب درمان قرار می‌گیرند.

فقیهی با ضروری عنوان کردن تهیه و ذخیره تجهیزات پزشکی چشم‌پزشکی<Ophthalmology>، گفت: کمبودهای اندک و خاصی در این عرصه پیش‌بینی شده است که می‌توان با تعامل وزارت بهداشت و شرکت‌های تجهیزات پزشکی و محاسبات مناسب ارز دولتی، شاهد تقویت بازار و ارائه بهتر و بیشتر خدمات به مردم بود.

این فوق‌تخصص چشم‌پزشکی و انحراف چشم در ادامه گفت: کارشناسی وزارت بهداشت در عرصه تعرفه‌گذاری تجهیزات پزشکی علمی‌تر است و ما پزشکان به عنوان مصرف‌کنندگان خدمات تجهیزات پزشکی خودمان انتخاب می‌کنیم که کدام اجناس را به کار بگیریم و نظارت عالمانه وزارت بهداشت در این عرصه یک بازوی فکری است و نباید در عرصه خدمات تجهیزات پزشکی سلیقه‌ای عمل شود.

تعرفه‌گذاری هنوز واقعی نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: تعرفه‌گذاری یکی از موضوعات مهم حوزه پزشکی کشور است، بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند تعرفه ها هنوز واقعی و منصفانه نیست، هرچند وزارتخانه در این زمینه کارهایی انجام داده است اما در مقایسه با کشورهای همسایه، ما پایین‌ترین تعرفه موجود را داریم.

به عنوان مثال ویزیت معمولی مطب در کشورهای همسایه 20 دلار است اما این تعادل و توازن در کشور ما مشاهده نمی‌شود. قطعا با تعادل تعرفه‌ها شوق و اشتیاق پزشکان در ارائه خدمات بهتر خواهد شد.

فقیهی گفت: جامعه پزشکی با کار خلاف مخالف است، اما تعادل در تعرفه‌های دولتی امری ضروری در نظام سلامت است و باید بدانیم که پزشکی که در موسسات دولتی کار می‌کند، در مقایسه با پزشک بخش خصوصی تفاوت‌هایی زیاد دارد. از این رو باید این تفاوت تعرفه‌ها از بین برود و شاهد عدالت در سلامت باشیم.

تعرفه موسسات دولتی پزشکی یک چهارم موسسات خصوصی است

وی گفت: موسسات دولتی با تعرفه هایی در حدود یک چهارم موسسات خصوصی مشغول فعالیت هستند، هدف همه پزشکان عدالت در سلامت است، اما باید بدانیم در حال حاضر بودجه‌ سبد بهداشت و درمان 80 درصد برای موسسات خصوصی صرف می‌شود و این موضوع برای موسسات دولتی و پزشکان فعال در موسسات دولتی منطقی نبوده و بر انگیزه کاری آنها تاثیر مطلوب نخواهد داشت.

فوق‌تخصص چشم‌پزشکی و انحراف چشم گفت: نباید عدم تعادل تعرفه‌ها سبب شود تا پزشکان اشتیاق بیشتری برای مشارکت در موسسات خصوصی داشته باشند، وزارت بهداشت به عنوان نهاد ناظر و متولی باید تعادل منطقی را ایجاد کند تا شاهد ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات درمانی در کشور باشیم.

فقیهی در پایان توانمندی متخصصان عرصه چشم‌پزشکی در کشور را مطلوب دانست و تعادل در تعرفه‌ها را گامی برای گردشگری سلامت و ارز آوری به کشور عنوان کرد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: