کد خبر: ۲۱۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 04
تا آنجایی که من از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی کشور برای تسهیل در حوزه واردات دارو اطلاع دارم، جای امیدواری بسیاری است که به مشکل جدی در این باره برنخوریم
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تلاش‌ دستگاه دیپلماسی برای تسهیل در حوزه واردات دارو گفت: حدس می‌زنم، موفقیت‌ها در این زمینه طی دو، سه هفته دیگر توسط آقای ظریف اعلام شود.

به گزارش شفاآنلاین، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در خصوص تلاش‌ها برای رفع تحریم‌های دارویی گفت: تا آنجایی که من از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی کشور برای تسهیل در حوزه واردات دارو اطلاع دارم، جای امیدواری بسیاری است که به مشکل(Problem) جدی در این باره برنخوریم.

وی ادامه داد: این سخن به این معناست که بتوانیم علاوه بر فروش نفت، در نقل و انتقال پول بویژه به کشورهای اروپایی از امتیازاتی برخوردار شویم که ما را دچار دردسر برای تهیه مواد اولیه و دارو نکند. من حدس می‌زنم این موفقیت‌ها طی دو، سه هفته دیگر توسط آقای ظریف اعلام شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سؤالی درباره اختصاص ارز دولتی برای واردات دارو هم اظهار داشت: این اتفاق تا سقف ۳.۵ میلیارد دلار خواهد افتاد. بخش عمده‌ای هم از خرید انجام شده است؛ چه در ماده اولیه و چه مواد ساخته‌شده دارویی که بتدریج وارد کشور خواهد شد.قاضی‌زاده هاشمی در خصوص نظارت بر فروش داروها با قیمت مصوب نیز تصریح کرد: نظارت‌ها جدی است.

البته باید قبول کنیم در دو ماه اول امسال که رئیس جمهوری و معاون اول اعلام کردند، برای هر چیز بدون محدودیت ارز ۴۲۰۰ تومانی داده می‌شود، احتمال دارد بویژه در زمینه مواد آرایشی و بهداشتی(Sanitary)، زیاده‌روی‌ها و تخلفاتی شده باشد؛ هر چند من ندیده‌ام ولی بعد از آن نظارت شدید بوده است.

وی افزود: البته احتمال قاچاق نیز وجود دارد. هم به استان‌های مرزی اعلام شده و هم نیروی انتظامی در این باره بخوبی عمل می‌کند و هم ۹ هزار داروخانه‌ای که در سراسر کشور وجود دارند، تحت کنترل هستند و همکاری می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: