کد خبر: ۲۱۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 03
کلینیک های ارزیابی سالمندان، از جمله مراکزی هستند که می بایست موضوع غربالگری سالمندان سالم و فاقد بیماری را مورد ارزیابی قرار داد

شفا آنلاین>اجتماعی>دبیر علمی سومین کنگره طب سالمندی، بر ضرورت غربالگری سالمندان<Seniors> در کلینیک های ارزیابی سال های سالمندی تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، زهرا وهابی روز چهارشنبه در سومین کنگره طب سالمندی در مرکز همایش‌های رازی تهران، گفت: سالمندی، مقوله ای نیست که فقط مربوط به یک حوزه و دستگاه باشد، بلکه همه دستگاه ها و نهادهای جامعه را درگیر می سازد.

وی افزود: از همین رو، تلاش کردیم در کنگره امسال، سایر ارگان ها و دستگاه ها وارد برنامه های طب سالمندی کنیم.

وهابی با اعلام اینکه برنامه های کنگره امسال طب سالمندی در دو بخش سیستم های بهداشتی، مراقبتی و توانبخشی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، ادامه داد: اختلالات دوران سالمندی، روانپرشکی، بیماری های داخلی و سایر مشکلات دوران سالمندی، در کنگره امسال، مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر علمی سومین کنگره طب سالمندی، بر ضرورت تشخیص زودرس آلزایمر در سالمندان تاکید کرد و گفت: تشخیص زودرس و درمان و همچنین، مدیریت اختلالات رفتاری افراد مبتلا به دمانس، از مقوله هایی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وهابی، شرایط و مکان های نگهداری این قبیل از سالمندان را مورد اشاره قرار داد و افزود: کلینیک های ارزیابی سالمندان، از جمله مراکزی هستند که می بایست موضوع غربالگری سالمندان سالم و فاقد بیماری را مورد ارزیابی قرار داد.

وی از راه اندازی بخش طب سالمندی در بیمارستان ضیائیان دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش، مشکلات سالمندی مورد توجه و ارزیابی قرار می گیرد. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: