کد خبر: ۲۱۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 04
یمه باید از تجهیزات توانبخشی پشتیبانی کند اما متاسفانه فعالیت توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت نیست. این یکی از مشکلات بزرگ توانبخشی است که بسیاری افراد درگیر آن هستند
شفاآنلاین> اجتماعی> رئیس دانشگاه علوم بهزیستی گفت: بیمه باید از تجهیزات توانبخشی پشتیبانی کند، اما توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت نیست.

به گزارش شفاآنلاین: امیرمسعود عرب رئيس دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی اظهار کرد: بیمه باید از تجهیزات توانبخشی<Rehabilitation equipment> پشتیبانی کند اما متاسفانه فعالیت توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت نیست. این یکی از مشکلات بزرگ توانبخشی است که بسیاری افراد درگیر آن هستند. 

متاسفانه متولی بیمه با این موضوع موافقت نمی‌کنند و این معضلی است که باید یکی از الویت‌های جامعه باشد و به آن رسیدگی شود.

رئيس دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی بیان کرد: دانشگاه به توسعه توانبخشی و سلامت اجتماعی، توسعه فناوری و توسعه تکنولوژی توانبخشی در کشور کمک می‌کند، از این رو هر چقدر بتوانیم خدمات را جامعه محور کنیم، این خدمات نفعی بیشتر به جامعه می‌رساند و شامل همه حوزه‌ها می شود، اگر خدمات جامع در محوریت بیشتر قرار بگیرد کمکی بیشتر به سلامت کل کشور خواهد شد، دانشگاه توانبخشی در این حوزه‌ها متخصصان  و افراد توانمندی دارد که می توانند در جهت ارتقای آن کمک شایانی می‌کند.

تکنولوژی توانبخشی باید توسعه یابد
عرب ادامه داد: بحث توسعه تکنولوژی توانبخشی یکی از ضروریات است، به خصوص با افزایش سن افراد در جامعه و آمارهایی که در زمینه سکته مغزی، ضایعات نخاعی و ناتوانی‌های بعد از آن داریم، توسعه تکنولوژی توانبخشی یکی از ضروریات جامعه احساس می شود و این دانشگاه علاقمند است با ارتقا خود در این زمینه ادامه دهنده کارهای ازنده گذشته خود باشد.

وی تشریح کرد: سلامت و آسیب اجتماعی دو روی سکه و در کنار هم هستند، اگر سلامت اجتماعی آسیب ببیند، اجتماع آسیب می بیند و این دو در تعامل با یکدیگر هستند. YJC

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: