کد خبر: ۲۱۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 02
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌هایی که طی نوسانات ارزی متحمل هزینه بیشتر شده‌اند، می توانند با درخواست مجدد به صندوق تسهیلات بیشتری دریافت کنند
شفاآنلاین> اجتماعی> رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌هایی که طی نوسانات ارزی متحمل هزینه بیشتر شده‌اند، می توانند با درخواست مجدد به صندوق تسهیلات بیشتری دریافت کنند.

به گزارش شفاآنلاین ، بهزاد سلطانی صبح امروز در مراسم همکاری با صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: از کل سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی<Innovation and Prosperity Fund> که حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان است، بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۸۰ میلیارد تومان تعهد صندوق نوآوری و شکوفایی باید طی یک سال به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کند، گفت: همچنین ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات در حال ارزیابی است که در آینده به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال ۳۹۰ میلیارد تومان به این میزان پول افزایش یابد.

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، همچنین پیش‌بینی می‌شود که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان تا یک سال آینده ۷۸۰ میلیارد تومان، تقاضای دریافت تسهیلات از صندوق شود.

سلطانی با بیان اینکه حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان سقف منابع مصرفی صندوق نوآوری و شکوفایی است، افزود: تا چهار سال آینده نیاز ما از تأمین منابع صندوق افزایش می‌یابد. از این رو باید منتظر بازگشت به منابع و تسهیلاتی که در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده‌ایم، بمانیم.

وی با تأکید بر افزایش منابع صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بودجه صندوق باید از ۳۰۰۰ میلیارد تومان به ۶۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد. از سوی دیگر منابع خطرپذیر ما که مربوط به نیم درصد بودجه دولتی می‌شود، به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص می‌یابد.

ایجاد ۳.۳ برابر اشتغال با شرکت‌های دانش‌بنیان

سلطانی افزود: هزینه ایجاد اشتغال به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان، سه برابر هزینه اشتغال به روش‌های دیگر است. از این رو منطقی است که با توجه به مشکلات شغلی فارغ‌التحصیلان، از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنیم.

بهره‌مندی ۸۲ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی

وی تأکید کرد: ضریب نفوذ صندوق نوآوری و شکوفایی در شرکت‌های دانش‌بنیان ۸۲ درصد است یعنی اینکه ۸۲ درصد از شرکت‌ها حداقل از یک خدمت صندوق بهره‌مند شده‌اند.

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در تمام استان‌های کشور قابل ارائه است و بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان از این تسهیلات بهره‌ می‌برند؛ به غیر از ۲۷ خدمت در حوزه تسهیلات و مشارکت، ۴۱ خدمت در حوزه توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود که طی یک سال اخیر هم چنین اقدامی صورت گرفته است.

سلطانی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از کمک بلاعوض برای دریافت خدمات و توانمندسازی خود در صندوق بهره‌مند شوند.

آمار طرح‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان به صندوق نوآوری

وی با بیان اینکه تعداد ۱۱۷۰ طرح خاتمه‌یافته موفق در صندوق به نتیجه رسیده‌اند، گفت: این تعداد طرح به میزان ۴۸۳ میلیارد تومان وام و تسهیلات را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: ۲۹ طرح خاتمه‌یافته ناموفق داریم که طرح‌ها بیشتر به لحاظ فنی مشکل داشتند.

اشتغال ۷۲ هزار نفری به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان

سلطانی گفت: تاکنون ۷۲ هزار شغل به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیانی که به صندوق مراجعه کرده‌اند، ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین ما برای تأمین بخشی از هزینه‌های استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و تأمین دفاتر کاری، تسهیلاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته‌ایم.

شرکت‌های دانش‌بنیان نگران نوسانات ارز نباشند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان در طی نوسانات ارزی، هزینه جدیدی به آنها تحمیل شده است، گفت: این شرکت‌ها نگران نباشند زیرا با ارائه اسناد به صندوق، طرحشان مجدداً ارزیابی می‌شود و تسهیلاتی بیشتر نسبت به گذشته به آنها در صورت صلاحدید اختصاص می‌یابد.

به گفته سلطانی، اگر طرح اقتصادی نباشد، متوقف می‌شود از این رو باید پروژه کاملاً اقتصادی و هدفمند باشد تا مورد حمایت قرار بگیرد.

ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان برای استقرار در شهرک‌های تحقیقاتی و پارک‌های فناوری

وی افزود: اکنون شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری می‌کند در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک تسهیلاتی مانند تأمین هزینه دفاتر کاری را به آنها اختصاص می‌دهد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این صندوق به مراکز دولتی تسهیلاتی اعطا نمی‌کند، گفت: در این خدمت جدید اگر پارک یا شهرک تحقیقاتی با منابع سازمان برنامه یا جذب سرمایه بخش خصوصی یک مجتمعی برای شرکت‌ها بسازد و میزان پیشرفت آن از ۵۰ درصد بیشتر باشد، می‌توانیم وامی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهیم.

سلطانی ادامه داد: وامی که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های متقاضی برای استقرار در شهرک‌های علمی و پارک‌های فناوری اعطا می‌کند، به صورت مبلغی برای رهن است. درواقع به نوعی تأمین دفاتر کاری در پارک‌ها و شهرک تحقیقاتی به شمار می‌رود.

همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق کارآفرینی امید

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق توافقاتی که با صندوق کارآفرینی امید داشته‌ایم، بنا داریم خدماتی به این واسطه به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در ابتدای کار ۳۰ میلیارد ریال از سوی صندوق نوآوری به صندوق کارآفرینی امید واریز می‌شود تا بر اساس تصمیمات بانک مرکزی، صندوق کارآفرینی امید به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلاتی اعطا کند.

در ادامه اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: این صندوق به لحاظ وظیفه مالی و اساسنامه‌ای در راستای کسب و کار دانش‌محور و دانش‌بنیان و اشتغال فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تفاهمنامه‌ای که با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد کرده است، گفت: امیدوار هستیم که بر این اساس خدمات بهتر و مطلوبی را به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه این صندوق در تمامی استان‌های کشور شعبه دارد، افزود: از این رو بهتر می‌توانیم خدمات را به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان‌ها اعطا کنیم.

به گفته نورالله‌زاده، این تفاهم با صندوق نوآوری و شکوفایی که به صورت هم‌افزایی منابع است، شرکت‌ها را در مسیری قرار می‌دهد که بتوانند به حوزه رقابت در بازار جهانی ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که سطح خدمات‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان را به مرحله‌ای برسانیم که منجر به کسب و کار بیشتر شود و پایداری در این شرکت‌ها روزافزون باشد. پرس شیعه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: