کد خبر: ۲۰۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 01
70 درصد علل سرطان‌ها عوامل زیست‌محیطی و محیطی است و 30 درصد آن مرتبط با مباحث توارث و مسائل داخلی بدن است که خیلی شناخته شده نیست
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با اشاره به اینکه عوامل زیست‌محیطی و تغییر هرم جمعیتی،۲ علت اصلی افزایش شیوع سرطان است،‌ گفت:‌ شاید سونامی کلمه خوشایندی نباشد ولی در دهه‌های آینده با افزایش شیوع سرطان در کشور مواجه خواهیم بود.

به گزارش شفا آنلاین:حسین فودازی  در ارتباط با مباحث مطرح ‌شده در زمینه بروز سونامی سرطان در کشور، اظهار داشت: سونامی شاید کلمه خوشایندی نباشد، ولی به دو دلیل اصلی در دهه‌های آینده در کشور با افزایش شیوع سرطان به ویژه سرطان‌های دستگاه گوارش<Digestion> مواجه خواهیم بود.

وی افزود: دلیل اول نوع هرم جمعیتی در کشور است که در چند سال اخیر و در آینده این هرم جمعیت از جوانی به سمت میانسالی و پیری پیش رفته و می‌رود و سرطان بیشتر خاص میانسالی و پیری بوده لذا شیوع افزایش سرطان امری طبیعی خواهد بود.

دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران ادامه  داد: 70 درصد علل سرطان‌ها عوامل زیست‌محیطی و محیطی است و 30 درصد آن مرتبط با مباحث توارث و مسائل داخلی بدن است که خیلی شناخته شده نیست.

فودازی در مورد علت دوم بیان داشت: افزایش عوامل خطر محیطی هچون آلودگی‌های زیست‌محیطی و محیطی همچون آلودگی هوا، استعمال دخانیات، تغذیه ناسالم و نوع سبک زندگی که ورزش اندک در آن لحاظ شده از دیگر دلیل افزایش شیوع سرطان<Cancer> شمار می‌رود.

وی بیان کرد:‌ چاقی مفرط در کلانشهرها بسیار زیاد شده و به دلیل همه این علت‌ها در دهه‌های آینده با افزایش شیوع سرطان مواجه خواهیم شد که انجام اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخشی به مردم می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: