کد خبر: ۲۰۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 27
در مورد وجود انگل سرطان مثانه در آبهای کارون نیز باید بگویم که به دنبال اقدامات انجام شده، ۱۶ سال است که بیماری شیشتوزومیازیس در خوزستان نداریم. از طرفی هم این انگل در گذشته مربوط به آب‌های شیرین شمال خوزستان بوده است که با اقدامات وزارت بهداشت طی ۲_۳ دهه گذشته، چندین سال است که موردی از این بیماری مشاهده نشده است
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت اخباری مبنی بر وجود انگل سرطان مثانه در آب کارون را رد کرد و گفت: ۱۶ سال است که در خوزستان بیماری شیشتوزومیازیس نداریم.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر ایرج حریرچی  در واکنش به اخباری مبنی بر وجود انگل<Parasite> سرطان مثانه در آب‌های کارون در خوزستان گفت: ابتدا از اساتیدی  که در موضوعات سلامت صحبت می‌کنند، می‌خواهم که مطالب را منطبق با منابع و مراجع علمی بیان کنند و به شرایط فعلی بهداشت و درمان کشور و تغییرات مثبت چند دهه اخیر توجه داشته باشند. همچنین رسانه‌ها هنگام انتقال مطالب، نسبت به صحت آنها دقت کافی را داشته باشند.


وی افزود: در مورد وجود انگل سرطان<Cancer> مثانه در آبهای کارون نیز باید بگویم که به دنبال اقدامات انجام شده، ۱۶ سال است که بیماری شیشتوزومیازیس در خوزستان نداریم. از طرفی هم این انگل در گذشته مربوط به آب‌های شیرین شمال خوزستان بوده است که با اقدامات وزارت بهداشت طی ۲_۳ دهه گذشته، چندین سال است که موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

حریرچی ادامه داد: از طرفی هم هر فرد مبتلا به ادرار خونی در مناطق آلوده، فورا آزمایش و بررسی می‌شود و قطعا اقدامات درمانی مناسب برای وی صورت می گیرد. ضمن اینکه مجددا تاکید می‌کنم ۱۶ سال است که این بیماری را نداریم. این بیماری نیز بیشتر به کشاورزانی که پایشان زخمی می‌شد مربوط بود و انتقال این بیماری از این طریق است.


معاون کل وزارت بهداشت درباره آمار شیوع سرطان مثانه در کشور گفت: سالانه در هر ۱۰۰ هزار نفر ۸.۵ مورد جدید این بیماری را در کشور شاهدیم که این آمار در خوزستان ۷.۹۳ است که از متوسط کشوری نیز پایین تر است. در مجموع سرطان مثانه جزء بیماری‌های شایع کشور نیست.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: