کد خبر: ۲۰۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 25
ام اس بیماری مزمن سیستم عصبی مرکزی است که علائم آن ممکن است خفیف، شدید، طولانی یا کوتاه مدت باشد
شفا انلاین>سلامت>یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه ابتلا به عفونت ادراری در بیماران ام اس به علت عدم تخلیه کامل ادرار در مثانه بیشتر است، گفت:شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به ام اس شامل اختلال بینایی و شنوایی، درد، اختلال در راه رفتن و احساس بی حسی یا سوزن و سوزن شدن است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر طیبه عباسیان  درباره مولتیپل اسکلروز  یا ام اس اظهار کرد: ام اس بیماری مزمن سیستم عصبی مرکزی <Central nervous system>است که علائم آن ممکن است خفیف، شدید، طولانی یا کوتاه مدت باشد.

وی با بیان اینکه عواملی همچون اختلالات خود ایمنی، انواع عفونت‌ها، ویروس‌ها و فاکتورهای محیطی نیز می‌توانند سبب بروز ام اس شوند، افزود: شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به ام اس شامل اختلال بینایی و شنوایی، درد، اختلال در راه رفتن و احساس بی حسی یا سوزن و سوزن شدن است.


عباسیان ادامه داد: در طول بیماری، فرد ممکن است علائمی همچون ضعف ماهیچه‌ها و اندام‌ها، فلج جزئی یا کامل  دست یا پاها، خستگی، افسردگی و اختلالات جنسی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقریبا ۵۰ درصد از افراد مبتلا به ام اس  دارای اختلالات شناختی مرتبط با بیماری خود هستند، گفت: این اختلالات ممکن است خفیف باشند یا موجب اختلال در تمرکز، توجه، حافظه و قضاوت شوند همچنین از دست دادن تعادل، اختلال عملکرد مثانه و روده نیز از نشانه‌های ام اس است.

این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: اختلالات ادرار  یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد مبتلا به ام اس با آن مواجه هستند و ابتلا به عفونت ادراری در بیماران ام اس به علت عدم تخلیه کامل ادرار و وجود ادرار باقیمانده در مثانه بیشتر است.

عباسیان عنوان کرد: ام اس درمان قطعی ندارد اما در مواقعی که بیمار دچار حمله می‌شود، در صورت انتقال بهنگام به مراکز درمانی، بیمار به صورت اورژانسی تحت درمان قرار گرفته و سپس داروهای مخصوص را دریافت می‌کند.طبنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: