کد خبر: ۲۰۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 11
براساس بررسی های انجام گرفته، حدود 70 بیمار دیالیزی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خانه و کاشانه خود را از دست داده اند که این افراد بدلیل این رویداد در ادامه درمان خود با مشکلات جدی روبرو شده اند
شفا آنلاین>سلامت>نخستین بیمار دیالیزی زلزله زده کرمانشاه تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفت.پس از بازدید مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران از مناطق زلزله زده و دستور وی برای در اولویت پیوند کلیه بیماران دیالیزی آسیب دیده در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه، نخستین بیمار دیالیزی اوایل هفته جاری تحت عمل جراحی پیوند کلیه قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین،به نقل از روابط عمومی انجمن، داریوش آرمان مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران در این باره گفت: براساس بررسی های انجام گرفته، حدود 70 بیمار دیالیزی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خانه و کاشانه خود را از دست داده اند که این افراد بدلیل این رویداد در ادامه درمان خود با مشکلات جدی روبرو شده اند. در سفر داریوش آرمان مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی<Kidney> ایران به این مناطق مقرر شد که به سرعت برای رفع مشکلات درمان و اسکان این افراد اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: به این منظور، ستاد ویژه رسیدگی به بیماران دیالیزی مناطق زلزله زده با حضور خیرین و نیکوکاران حامی انجمن و جمعی از مسئولان دستگاه های مختلف تشکیل شد که پس از شناسایی بیماران و هماهنگی با نهادهای مرتبط، در گام اول موضوع پیوند <link>کلیه این بیماران در دستور کار قرار گرفت تا از این طریق علاوه بر رفع مشکلات حضور در مراکز دیالیز، امکان بازگشت این افراد به چرخه کار و فعالیت طبیعی برایشان فراهم شود.

آرمان تاکید کرد: خوشبختانه با پیگیری های ویژه دفتر انجمن در استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب، یک مادر 49 ساله دارای دو فرزند که همسر وی نیز بازنشسته است، با حمایت انجمن بیماران کلیوی ایران و پرداخت کلیه هزینه های این عمل از سوی خیرین و نیکوکاران، تحت عمل جراحی قرار گرفت که خوشبختانه حال عمومی این بیمار براساس گزارش پزشکان رضایت بخش است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: به منظور مراقبت های پس از پیوند کلیه و گذراندن دوران نقاهت این  بیماران یک مهمانسرای ویژه در شهرستان کرمانشاه از سوی انجمن تجهیز شده است که تا زمان تکمیل واحدهای مسکونی این بیماران که با همت انجمن و دستورات مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و از سوی بنیاد مسکن در حال ساخت است، در این مکان استقرار خواهند یافت.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده از سوی دفتر انجمن استان فارس، 5 بیمار دیالیزی زلزله زده دیگر نیز در اولویت پیوند قرار گرفته اند که امیدواریم پس از طی مراحل مربوط، بزودی تحت عمل پیوند کلیه قرار گیرند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: