کد خبر: ۲۰۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 10
مشارکت‌های مردمی، همکاری‌های بین بخشی، آموزش سلامت، عدالت در سلامت چهار رکن اصلی اجتماعی شدن حوزه سلامت است
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت از تشکیل موسسات خیریه حامی در ۵۲۴ بیمارستان دولتی کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین: همایش تقدیر از نیکوکاران بیمارستان آیت‌الله روحانی و افتتاح بخش‌های دیالیز، واحد فوریت‌های ویژه سکته حاد مغزی ( SCU ) و درمانگاه شیمی درمانی برگزار ش.

در این همایش که با حضور امام جمعه بابل، مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و دیگر مسئولین برگزار شد از خیرین بیمارستان آیت الله روحانی با اهداء تندیس تقدیر به عمل آمد.

علی نصیری مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت در جشنواره تقدیر از نیکوکاران بیمارستان آیت الله روحانی  اظهار کرد: یکی از مطالبات سازمان بهداشت جهانی، موضوع اجتماعی شدن حوزه سلامت  است که به این دلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاونتی را به نام معاونت اجتماعی تاسیس کرده است.  

وی افزود: مشارکت‌های مردمی، همکاری‌های بین بخشی، آموزش سلامت، عدالت در سلامت چهار رکن اصلی اجتماعی شدن حوزه سلامت است.

 نصیری با اشاره به اینکه تامین سلامت<Health> عمومی جامعه تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست، بلکه همه ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، مردم و ... نقش بسزایی در تامین سلامت دارند، یادآور شد: در سال گذشته، مشارکت مستقیم مردم در حوزه سلامت بالغ بر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: در وزارت بهداشت ۷۰ هزار خیر در حوزه سلامت و بالغ بر ۹۰۰ موسسه خیریه در حوزه بهداشت مشارکت دارند و همچنین برای ۵۲۴ بیمارستان دولتی در کشور تشکیل موسسات خیریه حامی در حال انجام است.

در ادامه مراسم، محمد جلالی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به ضرورت اهمیت مسئله خیر و خیرات، گفت: در استان مازندران، شهرستان بابل، جایگاه ویژه‌ای در امورات خیریه در زمینه‌های مختلف دارد که امید است شاهد حضور فعال‌تر این خیرین در حوزه سلامت باشیم.

وی با اشاره به اینکه سمن‌ها باید تخصصی شوند، گفت: در شهرستان بابل سمن‌هایی در حوزه سلامت داریم که به صورت اختصاصی در تهیه تجهیزات بیمارستانی، پیشگیری از بیماری‌ها، بیماری‌های کلیوی، امداد به بیماران<patients> سرطانی و غیره فعالیت می‌کنند.

جلالی با بیان اینکه برای تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل، موسسات خیریه حامی تشکیل شده، افزود: ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در آغوزبن، ساخت مرکز جامع سرطان، ساختمان اورژانس و همراه سرای بیمارستان شهید رجائی، شروع ساختمان جدید بیمارستان فاطمه الزهرا (س)، توسعه بیمارستان شهید یحیی‌نژاد، آغاز به کار ساختمان جدید بیمارستان کودکان امیرکلا، اورژانس بیمارستان شهید بهشتی از اقداماتی است که توسط موسسات خیریه حامی و نیکوکاران نیک اندیش در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کانون سلامت محله از اقدامات در حال انجام دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: ساختمان اورژانس، مرکز درمان بستر و آزمایشگاه بیمارستان ۱۷ شهریور با کمک خیرین به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: کلینیک سیار دندانپزشکی تا کنون توانسته است به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در مناطق محروم خدمات ارائه کند و از این حیث دانشگاه علوم پزشکی بابل در ردیف چهارم کشور قرار دارد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: