کد خبر: ۲۰۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 11
تعدادی از کارشناسان بر این باورند 65 درصد مشاغل مناسب برای سال 2030، در حال حاضر وجود خارجی ندارند و دانشجویان بهتر است مهارت های زیادی برای سازگارشدن با شرایط آن زمان را فرا گیرند
  شفا آنلاین>اجتماعی> مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی به بررسی 5 شغلی پرداخته که در 15 سال آینده مورد نیاز خواهند بود.

به گزارش شفا آنلاین:تعدادی از کارشناسان بر این باورند 65 درصد مشاغل مناسب برای سال 2030، در حال حاضر وجود خارجی ندارند و دانشجویان بهتر است مهارت های زیادی برای سازگارشدن با شرایط آن زمان را فرا گیرند.

دامپزشک رباتیک

مرز بین زیست شناسی و فناوری در حال محو شدن است و در 15 سال آینده مردم می توانند حیوانات خود را برای معالجه نزد عواملی ببرند که بیشتر دارای پیش زمینه مهندسی هستند تا پزشکی. کارشناسان معتقدند  دامپزشک های رباتیک همچنین به حیواناتی که جوارح پروتز یا تراشه های کاشته شده دارند، کمک زیادی خواهند کرد.

طراح بازی رفتاری

گفته می شود در دهه‌های آتی، در کمک به مردم برای دفع استرس و سالم ماندن کارآمدتر خواهد بود؛ بازی سازی همچنین می تواند به کسانی که تختخواب نشین اند کمک کند بلند شوند و حرکت کنند. برنامه ریزان در آینده برنامه های نرم افزاری هوشمند و محصولاتی تولید خواهند کرد که سالم زندگی کردن را به جذاب ترین انتخاب تبدیل می کنند.

بنابراین دانشجویان نیاز خواهند داشت مهارت های مرتبط با حل مسئله، تفکر محاسباتی و همدردی را بیاموزند.

    تعدادی از کارشناسان بر این باورند 65 درصد مشاغل مناسب برای سال 2030، در حال حاضر وجود خارجی ندارند و دانشجویان بهتر است مهارت های زیادی برای سازگارشدن با شرایط آن زمان را فرا گیرند.

متخصص Holoportation

مایکروسافت در حال مطالعه روی فناوری است که به افراد امکان می دهد بدن خود را در جایی دیگر افکن کنند و این مفهوم را Holoportation می نامد. گفته می شود شغل متخصص چنین مفهومی این است که اطمینان یابد انتقال دادن حضور مجازی یک فرد به مکان دیگر طبیعی است درست مثل این که چندین شرکت هم اکنون در حال رقابت برای طبیعی کردن واقعیت مجازی تا جایی که ممکن است، هستند.

مهندس آب و هوا

دانشمندان درباره این موضوع که بشر می تواند تاثیرات گرمایش تغییرات جوی را معکوس کند، خوش بین نیستند اما شاید فناوری های آینده به انسان امکان تغییر دادن آب و هوا را تا حد مشخصی بدهند.

کارشناسان بر این باورند ژئومهندسی می تواند آسیب های مرتبط با تغییرات جوی را تسکین دهد و اقیانوس های مملو از کربن را به وضعیت سالم باز گرداند. افراد متخصص در این حوزه خواهند توانست از فناوری هایی مانند درخت های مصنوعی برای جذب کربن جو استفاده کنند.

زارع ارگان مصنوعی

اندام های مصنوعی نیاز به جستجوی اهداکنندگان مناسب را برطرف می کنند و پزشکان می توانند کبد یا قلب مورد نیاز بیماران را رشد داده و آن ها را دوباره سر پا کنند.

بنابراین دانشجویان باید انگیزه بیشتری برای یادگیری درباره ارتباط بین فناوری و زیست شناسی داشته باشند. آن ها می توانند سلول های بنیادی را در آزمایشگاه رشد دهند یا با استفاده از چاپگر سه بعدی، قلب های مکانیکی را چاپ کنند. با این روش تغییر زیادی در پزشکی رخ خواهد داد و دیگر امکان پس زنی اندام ها وجود نخواهد داشت. مجمع جهانی اقتصاد


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: