کد خبر: ۲۰۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 05
بخش اعظمی از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و برای دوری از مشکل باید تلاش کرد نیازها تا حد زیاد در داخل تامین شود. همچنین باید نظارت‌ها را در این زمینه افزایش داد
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق معاهدات بین‌المللی، دارو و درمان نباید جزو تحریم‌ها قرار گیرد، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا در تامین دارو با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش شفا آنلاین:احمد بیگدلی با اشاره به موارد مطرح شده در رابطه با کمبود دارو در کشور، اظهار کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد، این است که بخش اعظمی از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و برای دوری از مشکل باید تلاش کرد نیازها تا حد زیاد در داخل تامین شود. همچنین باید نظارت‌ها را در این زمینه افزایش داد.

وی تصریح‌ کرد: عده‌ای نیز با سوء‌استفاده از شرایط، فضایی را به وجود آورده‌اند که دارو احتکار شود که این امر به هیچ ‌عنوان قابل قبول نیست و باید دقت لازم را در این رابطه داشته باشیم تا هیچ‌کس با مشکل کمبود دارو<shortage of medicine> مواجه نشود.

نماینده مردم خدابنده با تاکید بر اینکه همه مشکلات جامعه قطعا از کم‌کاری مسئولان نشات می‌گیرد، افزود: باید از قبل فکری برای این روزها از سوی مسئولان می‌شد تا در این شرایط با حجم مشکلات روبه‌رو نشویم و نباید همه مشکلات را بر گردن مردم انداخت.

وی ادامه داد: البته به این نکته نیز باید توجه داشت که نمایندگان نیز وظیفه نظارتی داشته و باید به این حوزه توجه لازم را داشته باشند، ولی متاسفانه مصوبات در خانه ملت زیاد بوده و نظارت‌ها ضعیف است و این ایراد را نیز باید به خود بگیریم.


بیگدلی با اشاره به اینکه مدیران نباید پشت میز بنشینند، گفت: این چنین اقداماتی مشکل مردم را حل نمی‌کند و مسئولان باید وارد میدان شده و با همه امکانات برای رفع مشکل مردم کار کنند و باید تفکرات را تغییر دهیم تا شاهد حل مشکلات باشیم.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: