کد خبر: ۲۰۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 04
یکی از ابعاد بین‌المللی ساختن دانشگاه علوم پزشکی، بحث صادرات و واردات دارویی است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این حوزه نیز ورود کرده است

شفا آنلاین>سلامت>رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اینکه می‌گویند حوزه غذا و دارو مشمول تحریم نمی‌شود، دروغ است. افزایش قیمت‌ها در حوزه غذا و دارو از جمله مقوله‌های اساسی تحریمی است که بر حوزه درمان و پزشکی تحمیل شده است.

 به گزارش شفا آنلاین:  سیامک واحدی در نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام با فعالین علمی، اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی کردستان که در محل سالن جلسات اتاق سنندج برگزار شد، با بیان اینکه باید تلاش کرد تا بخشی از ثروت جهان را به داخل کشور بکشانیم، گفت: تحقق این مهم نیازمند فروش کالا و خدمات است.

وی با اشاره به اینکه نیاز جامعه پزشکی توجه به واردات صنعت دارو و تجهیزات پزشکی است، افزود: در یک سوم غربی کشور غیر از کارخانه سرم شهید قاضی، هیچ کارخانه سرم دیگری نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام آمادگی نسبت به راه‌اندازی فاز جدید تولید سرم در کردستان، گفت: تلاش‌های لازم در راستای تحقق این هدف صورت پذیرفت، اما به دلیل برخورد با بحران ارزی، متوقف شد.

وی با ذکر اینکه مقوله بین‌المللی ساختن دانشگاه علوم پزشکی در بحث توریست درمانی در حال پیگیری است، افزود: یکی از ابعاد بین‌المللی ساختن دانشگاه علوم پزشکی، بحث صادرات و واردات دارویی<Pharmaceutical import> است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این حوزه نیز ورود کرده است.

واحدی با بیان اینکه استقبال ناآگاهانه از تحریم‌ها آسیب‌های جدی را به بار می‌آورد، خاطرنشان کرد: استقبال حوزه پزشکی از دپو دارو برای مقابله با شرایط بحرانی ناشی از تحریم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: با توجه به محدودیت‌های انباری تلاش شد داروها و تجهیزات با تاریخ انقضای بالا را تهیه کنیم.

وی با اعلام اینکه کشور ما وارد جنگ شده است، اظهار کرد: بایستی توجه داشت که جنگ صرفا محدود به جنگ<War> سخت نیست و باید آمادگی لازم در خصوص مقابله با این شرایط را لحاظ کرد.

واحدی در ادامه با اشاره به اینکه کمبود دارو در حدود ۳۰ قلم است، گفت: باید هر چه سریع‌تر این کمبود نیز جبران شود که می‌طلبد صادرکنندگان و واردکنندگان در این حوزه ورود پیدا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان با اشاره به اینکه برخی اقلام دارویی و پزشکی در سطح کشور مقدار کمی تولید می‌شود، یادآور شد: باید کمبود موجود در این حوزه را جبران کنیم.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: