کد خبر: ۲۰۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 03
اخیرا گروهی از محققان کانادایی به بررسی تاثیر نوعی میوه بومی آمازون به نام کاموکامو پرداختند. این میوه که بومی برزیل و پرو است به گیلاس شباهت دارد. اگرچه، اسیدی بودن این میوه طعم خوشایندی ندارد اما حاوی سطح بالایی از انواع آنتی اکسیدان‌هاست
شفا آنلاین>سلامت>متخصصان سلامت در بررسی‌های خود به تاثیر نوعی میوه‌ بومی آمازون در کمک به رفع چاقی پی بردند.

به گزارش شفا آنلاین: این میوه عجیب از طریق تاثیرگذاری مثبت روی باکتری‌های روده به مقابله با چاقی و اختلال‌های متابولیک کمک می‌کند.

چاقی احتمال ابتلا به بیماری‌های متابولیک از قبیل دیابت را افزایش می‌دهد. برآوردها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از یک میلیون نفر از مردم جهان به اضافه وزن<Overweight> دچار شوند. بنابراین درک مکانیزم دخیل در بروز چاقی و بیماری‌هایی که از این عارضه ناشی می‌شوند، حائز اهمیت است.

در سال‌های اخیر نتایج مطالعات متعدد نشان داده که باکتری‌های روده بخشی از این مکانیزم را شکل می‌دهند، آن‌ها در سوخت و ساز نقش دارند و بنابراین بر بیماری‌های مرتبط با چاقی تاثیر می‌گذارند.

همچنین از آنجاییکه به طور کلی مصرف میوه، تنوع باکتری‌های روده را بهبود می‌دهد، بر وضعیت کلی سلامت تاثیر مثبت دارد و نیز از افزایش وزن جلوگیری می‌کند در بررسی‌های محققان مورد توجه بوده است. به طور خاص، میوه‌هایی که سرشار از پلی‌فنول هستند بیشترین سوددهی را برای بدن به همراه دارند. به طور مثال، برخی از محققان دریافتند عصاره‌های میوه که سرشار از این ترکیب شیمیایی است می‌تواند در کاهش وزن و بهبود مقاومت انسولینی موثر باشد.


اخیرا گروهی از محققان کانادایی به بررسی تاثیر نوعی میوه بومی آمازون به نام کاموکامو (camu camu) پرداختند. این میوه که بومی برزیل و پرو است به گیلاس شباهت دارد. اگرچه، اسیدی بودن این میوه طعم خوشایندی ندارد اما حاوی سطح بالایی از انواع آنتی اکسیدان‌هاست.

علاوه بر این، این میوه حاوی میزان قابل توجهی از ویتامین C است که مقدار آن ۲۰ تا ۳۰ برابر بیشتر از ویتامین C موجود در کیوی است.

در این بررسی محققان به تاثیر این میوه بر بیماری‌های متابولیک و چاقی پرداخته و تعدادی موش را برای مدت زمان هشت هفته با رژیم غذایی حاوی میزان چربی و قند بالا تغذیه کردند. همچنین نیمی از این موش‌ها روزانه عصاره میوه کاموکامو را دریافت کردند.

در پایان مطالعه محققان مشاهده کردند موش‌هایی که از عصاره این میوه دریافت کرده بودند نسبت به موش‌های دیگر ۵۰ درصد کمتر دچار اضافه وزن بودند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: