کد خبر: ۲۰۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 03
مجتمع بیمارستانی حضرت رسول (ص) به عنوان یکی از مهمترین مراکز پزشکی کشور است که در عمده رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی سرآمد آموزش، پژوهش و ارایه خدمات درمانی به مجموعه سلامت کشور عزیزمان میباشد‌
شفاآنلاین>سلامت> دانشگاه علوم پزشکی ایران افشاگری دکتر رازی در مورد امکانات ناکافی بیمارستان رسول را صدمه به نظام جمهوری اسلامی و سبب بی‌اعتمادی در آحاد اقشار نیازمند دانست!

به گزارش شفاآنلاین، در رابطه به اتفاقات و اظهار نظرهای اخیر، دانشکاه علوم پزشکی ایران بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

مجتمع بیمارستانی حضرت رسول (ص) به عنوان یکی از مهمترین مراکز پزشکی کشور است که در عمده رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی سرآمد آموزش، پژوهش و ارایه خدمات درمانی به مجموعه سلامت کشور عزیزمان میباشد‌. برکسی پوشیده نیست که این بیمارستان از  ابتدای طرح تحول سلامت (Health)و به برکت این طرح احیا گردید و اکثر بخشهای آن از نظر فیزیکی و تجهیزاتی بهسازی و احیا شد به طوری که یکی از بیمارستانهای برتر در جشنواره هتلینگ در بین بیمارستانهای کشور انتخاب گردید.

در این بین اتاقهای عمل این مرکز که بالغ بر ۵۰ سال از تاسیس آنها می گذشت نیز بازسازی و تبدیل به یکی از استانداردترین و بهترینها در بین کل اتاق های عمل بیمارستانهای خصوصی و دولتی کل کشور گردید تا بتواند محیطی در خور و شایسته بیماران نیازمند به درمان و همچنین  متخصصین و فوق تخصصین جراح ارزشمند این مرزو بوم باشد. بخش سی اس آر (CSSD) یا همان استریل این بیمارستان هم گردش کار بسیار علمی دقیق و منطبق بر اصول فنی ،مهندسی و تجهیزات پزشکی و دستورالعملهای به روز کنترل عفونت از جمله استریل پلاسما میباشد. انجام بیش از ۳۰۰۰ عمل جراحی  در ماه (با تعرفه دولتی و  پرداختی حداکثر ده درصدی فرانشیز  از جیب بیمار) در این مرکز شاهد بر این مدعاست. اکثر این اعمال جراحی‌های پیچیده ، موارد ارجاعی و فوق تخصصی است.

از جمله این اعمال جراحی‌های اورتوپدی (آرتروسکوپی، تروما، اطفال، تعویض مفصل،...) جراحی قلب باز، پیوند، ستون فقرات، مغز، تمامی اعمال فوق تخصصی چشم (پلاستیک، نوروافتالمولوژی، شبکیه، قرنیه چشم و....)، گوش و حلق و بینی (کاشت حلزون شنوایی، حنجره، ...) جراحی‌های پیشرفته سرطان، اعمال لاپاروسکوپی زنان، کولورکتال،  شکم، جراحی‌های چاقی، جراحی عروق، قفسه سینه، کلیه(Kidney) و مجاری ادرار  و  بسیاری دیگر از اعمال جراحی متنوع می باشد.  مرکز اصلی کشور در  جراحی کاشتنی های استیمولاتور مغز و نخاع در  بیماریهای حرکتی من جمله پارکینسون  و براکی تراپی بدخیمی های شبکیه میباشد.

درشرایط حساس کنونی که  کشورمان بیش از پیش نیاز به همبستگی، همدلی و حمایت، به خصوص از سوی اساتید، فرهیختگان و متخصصین را دارد، به دور از انصاف است که بخواهیم با غرض ورزی و با مقاصد و منافع  شخصی به شکل علنی و در محیطهای مجازی،  با نشر اکاذیب باعث تشویش اذهان عمومی گشته و زیرساختهای اصلی درمان کشور را زیر سوال برده و همچنین باعث صدمه به نظام جمهوری اسلامی و ایجاد بی‌اعتمادی در آحاد اقشار نیازمند به این خدمات در اقصی نقاط میهن اسلامی باشیم.

به نظر می رسد ایجاد بی اعتمادی در بین مردم نسبت به خدمات درمانی در مراکز دولتی ایجاد محیط ناامن برای مردم و سوق دادن بیماران به بخش خصوصی و ایجاد هزینه های کمرشکن (کاتاستروف) برای مردم بوده و هدف صدمه به قشر آسیب پذیر جامعه باشد. در پایان خاطر نشان می سازد که با توجه به نشر چنین مطالب خلاف واقع در محیطهای مجازی این حق را برای بیمارستان ایجاد نماید که در محاکم ذیصلاح موضوع را پیگیری نماید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: