کد خبر: ۲۰۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 03
افرادي که سونا مي روند و از هواي گرم اتاق سونا خارج مي شوند به يکباره به حوضچه هاي آب سرد نپرند زيرا اين کار ممکن است به اسپاسم قلبي، سنکوپ و درنهايت به مرگ منجر شود
شفا آنلاین>سلامت>آب سرد سبب اسپاسم و گرفتگي رگ هاي قلب مي شود و خطر سکته قلبي را در افرادي که از آن استفاده مي کنند بالا مي برد.

به گزارش شفا آنلاین:به عنوان نمونه دو ظرف، يکي حاوي آب سرد و ديگري پر از آب گرم را در نظر بگيريد. وقتي شما انگشت تان را در آب سرد فرو مي بريد پس از مدتي سرماي آن را در تمام بدنتان حس مي کنيد و اگر انگشتتان را داخل آب گرم فرو کنيد پس از مدتي حس مي کنيد که پيشاني تان خيس عرق شد بنابراين وقتي شما آب سرد مي خوريد يا از دوش آب سرد يا استخر آب سرد و... استفاده مي کنيد عروق و رگ هاي همه بدنتان از جمله قلب به يکباره تنگ شده و خطر سکته قلبي<My heart is silent>را بالا مي برد.

به همين دليل اکيدا توصيه مي کنم افرادي که سونا مي روند و از هواي گرم اتاق سونا خارج مي شوند به يکباره به حوضچه هاي آب سرد نپرند زيرا اين کار ممکن است به اسپاسم قلبي، سنکوپ و درنهايت به مرگ منجر شود.

اين توصيه فقط براي افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي<Heart disease> نيست بلکه شامل همه افراد مي شود زيرا خيلي ها در ظاهر سالم هستند اما در باطن بيماري قلبي دارند که خودشان هم به آن پي نبرده اند. اين توصيه براي افراد بالاي 50 سال و سالمند نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است که آب سرد نخورده و از دوش آب سرد به هيچ وجه استفاده نکنند.آکاایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: