کد خبر: ۲۰۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 31
دانشمندان در بررسی‌های خود متوجه شده‌اند که مصرف متعادل شکلات­ در ماه، می‌تواند خطر سکته قلبی را تا ۱۳ درصد بکاهد. سکته قلبی سالانه بیش از ۹۰۰ هزار نفر از بریتانیایی‌ها را به خود گرفتار کرده و تقریبا یک سوم آنها را به کام مرگ می‌فرستد
شفاآنلاین>سلامت> خوردن شکلات گناهی لذت‌بخش است. اما محققان مدرسه پزشکی آیکان در مانت ساینای نیویورک، می‌گویند، خوردن هرازگاهی این خوراکی خوشمزه نه تنها گناه ندارد، بلکه می‌تواند فوایدی برای قلب داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین، این دانشمندان در بررسی‌های خود متوجه شده‌اند که مصرف متعادل شکلات­ در ماه، می‌تواند خطر سکته قلبی را تا ۱۳ درصد بکاهد. سکته قلبی سالانه بیش از ۹۰۰ هزار نفر از بریتانیایی‌ها را به خود گرفتار کرده و تقریبا یک سوم آنها را به کام مرگ می‌فرستد.

محققان می‌گویند، ترکیبات فلاونوئید موجود در شکلات‌ها می‌توانند سلامت رگ‌های خونی را بهبود بخشیده و از التهاب بدن بکاهند.

اما این محققان می‌گویند، مصرف(Consumption) در حد متوسط و هرازگاهی شکلات، حدود سه تخته متوسط، خوب است. اما اگر بیش از این مقدار مصرف شود، به دلیل چربی‌های اشباع‌شده و قند فراوان آن، نتیجه عکس داده و بیش از اینکه فایده برساند، به فرد صدمه می‌زند. افرادی که هر روز شکلات می‌خورند، خود را ۱۷ درصد بیش از دیگران در معرض حملات قلبی قرار می‌دهند. اما مصرف متعادل آن، از خطر مشکلات قلبی، ۱۳ درصد می‌کاهد.

محققان با بررسی ۵۷۵ هزار نفر در ۵ تحقیق متفاوت به این نتیجه رسیدند. همچنین آنها می‌گویند، شکلات تلخ به دلیل اینکه حاوی فلاونوئید فراوان و قند کمی است، بیش از شکلات‌های دیگر فایده دارد.

اگر می‌خواهید از فواید شکلات (Chocolate)بهره بیشتری ببرید بهتر از نوع تلخ آن که حاوی کاکائوی فراوانی است، بیشتر استفاده کنید. اما مشتاقان شکلات‌های شیرین، با مصرف به‌اندازه این خوراکی، علاوه بر لذت، می‌توانند از فواید آن هم بهره‌مند شوند.طبنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: