کد خبر: ۲۰۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 02
پس از جمع‌آوری کلیه داروهای والسارتان از سطح بازارهای جهانی برخی تولیدکنندگان همان داروی والسارتان را احتمالا با بسته بندی‌های جدید و تحت عنوان‌های دیگر به فروش می‌رسانند
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) پس از اعلام خبر کشف ماده‌ای سرطان‌زا در داروی "والسارتان" با انجام آزمایشاتی روی چندین داروی دیگر پرمصرف فشارخون، احتمال سرطان‌زا بودن این داروها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین: پس از کشف ماده ای سرطان زا در داروی فشارخون موسوم به والسارتان که چندی پیش اتفاق افتاد، توجه سازمان غذا و داروی آمریکا به دیگر انواع داروهای فشار خون<Blood pressure medications>جلب شده و هم اکنون تمامی این داروها در حال بررسی توسط کارشناسان این سازمان هستند.

همچنین این سازمان دریافته است که پس از جمع‌آوری کلیه داروهای والسارتان از سطح بازارهای جهانی برخی تولیدکنندگان همان داروی والسارتان را احتمالا با بسته بندی‌های جدید و تحت عنوان‌های دیگر به فروش می‌رسانند.

این داروها اگر چه با کنترل فشار خون بیماران باعث نجات جان بسیاری از آنها می‌شود اما با گذر زمان می‌تواند به تدریج منجر به سرطانی شدن سلول های بدن فرد بیمار شود. با این حال با در نظر گرفتن مقدار کم ماده سرطان‌زای احتمالی "ان نیتروزودی متیل آمین" (NDMA) در داروی والسارتان، خطر ابتلا به سرطان با مصرف این دارو پایین است. به طوری که اگر شخصی به مدت چهار سال به صورت روزانه ۳۲۰ میلی گرم از این دارو را دریافت کند به احتمال زیاد به سرطان مبتلا می‌شود.

اما اکنون سازمان غذا و داروی آمریکا دریافته است که داروی والسارتان پس جمع آوری از سطح بازار تحت عنوان داروهای دیگر فشار خون به فروش می‌رسند چون محققان نگرانند افرادی که به داروی فشارخون نیاز دارند به دلیل ترس از سرطان زا بودن والسارتان، مصرف آن را به طور ناگهانی قطع کنند که این اقدام، آن‌ها را در معرض خطر سکته‌های ناگهانی یا حملات قلبی<Heart attacks> قرار می‌دهد.

 اداره غذا و داروی آمریکا در حال حاضر در حال بررسی چگونگی ورود این ماده سرطان‌زا به چرخه تولید قرص های فشار خون است. تصور می‌شود این ماده محصول جانبی یکی از فرآیندهای تولید والسارتان باشد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: