کد خبر: ۲۰۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 30
اداره امور دندان پزشکی وزارت بهداشت به دنبال مکانیزمی‌ برای ایجاد یک صندوق بیمه دندان پزشکی با آورده مردم و پرداخت بخشی از هزینه‌ها از طرق دیگر است
شفا آنلاین>سلامت>صادقی گفت: کارشناسی‌های اولیه طرح انجام و در قالب پیش نویس به وزارت بهداشت و اداره امور دندان پزشکی فرستاده شده است.

به گزارش شفا آنلاین:قاسم صادقی رئیس اداره امور دندان پزشکی وزارت بهداشت  گفت: اداره امور دندان پزشکی وزارت بهداشت به دنبال مکانیزمی‌ برای ایجاد یک صندوق بیمه دندان پزشکی<Dental Insurance Fund> با آورده مردم و پرداخت بخشی از هزینه‌ها از طرق دیگر است.


وی ادامه داد: تشکیل بیمه دندان پزشکی می‌تواند بدین صورت باشد که هر فرد به ازاء پرداخت حق بیمه بخشی از خدمات دندان پزشکی مد نظرش تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و در این راستا اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت یک طرح اولیه را آماده کرده است.

رئیس اداره امور دندان پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ایجاد صندوق بیمه دندان پزشکی نیازمند برخی قوانین و مصوبات مجلس است،‌ عنوان کرد: تشکیل صندوق بیمه دندان پزشکی باید در هیئت دولت بحث و در صورت موافقت اعضا به صورت یک لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

صادقی اضافه کرد: کارهای کارشناسی اولیه‌ طرح تشکیل صندوق بیمه دندان پزشکی انجام شده است و در قالب یک پیش نویس‌ به صورت یک طرح به وزارت بهداشت و اداره امور دندان پزشکی فرستاده شده است.

وی اظهار کرد: تشکیل صندوق بیمه دندان پزشکی می‌تواند از طریق بیمه‌های استیجاری یا صندوق بیمه مستقلی باشد ولی سعی می‌شود این طرح از طریق صندوق بیمه‌ای مستقل خدمات دندان پزشکی را تحت پوشش خود قرار دهد.
سعی بر اجرایی شدن طرح در سریع‌ترین زمان ممکن

رئیس اداره امور دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: زمان اجرای صندوق بیمه دندان پزشکی با توجه به شرایط خاص اقتصادی و مشکلات بودجه‌ای دولت و وزارت بهداشت به طور دقیق معلوم نبوده اما سعی می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن این طرح اجرایی شود.

صادقی در خصوص فعالیت خیرین‌ و داوطلبان گروه‌های جهادی‌ در حوزه دندان پزشکی، ادامه داد: وزارت بهداشت از گروه‌های جهادی‌ و داوطلبان خیر‌ حمایت کامل را انجام می‌دهد و امکانات موجود را برای بهره‌بری هر چه بیشتر دندان پزشکان در اختیار گروه‌های جهادی‌ قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت آمادگی دارد بخشی از کلینیک‌های ویژه را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و اگر گروه‌های جهادی‌ و افراد خیر تمایل داشته باشند از امکانات کلینیک‌های ویژه در سراسر کشور و به ویژه در مناطق محروم استفاده کند، وزارت بهداشت از این طرح استقبال می‌کند.

رئیس اداره امور دندان پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد: اداره امور دندان پزشکی وزارت بهداشت این آمادگی را دارد تا مدیریت کلینیک‌های ویژه را در اختیار افراد داوطلب و خیر قرار دهد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: