کد خبر: ۲۰۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 24
اصلاح شرایط آموزشی فوق و کاهش تعداد مدارس نیازمند اجرای قانون ایجاد شده دراین خصوص و لغو یا اصلاح مجوز بسیاری از مدارس است
شفاآنلاین>اجتماعی> عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه چندگانه بودن مدارس بی‌عدالتی مطلق آموزشی است، گفت: منظور از عدالت آموزشی، کاهش کیفیت مدارس خوب نیست، بلکه ارتقای کیفیت مدارس محروم است.

به گزارش شفاآنلاین، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به اینکه داشتن 22 نوع مدرسه برای نظام آموزشی کشور مناسب نیست، گفت: اصلاح شرایط آموزشی(Educational) فوق و کاهش تعداد مدارس نیازمند اجرای قانون ایجاد شده دراین خصوص و لغو یا اصلاح مجوز بسیاری از مدارس است.

چندگانه بودن مدارس، بی‌عدالتی مطلق آموزشی است

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چندگانه بودن مدارس بی‌عدالتی مطلق آموزشی است که سرنوشت فرزندان ما را از ابتدا تا جوانانی که وارد بازر کار و زندگی می‌شوند تحت الشعاع قرار خواهد داد، افزود: در جریان تدوین قانون برنامه ششم توسعه مدارس 22 دوگانه باید به دو گونه دولتی و غیردولتی محدود شوند.

وی با اشاره به اینکه این جداسازی‌ها سبب بی‌عدالتی شده و نظام طبقاتی را به وجود می‌آورند، اظهارکرد: دولت‌ها مکلف به تامین عدالت اجتماعی هستند و در این میان عدالت آموزشی مهمترین رکن آن است، منظور از عدالت، کاهش کیفیت در مدارس خوب نیست، بلکه رسیدن به کیفیت یکسان و ارتقای کیفیت در مدارس محروم است.

درآمدزایی جای هدف تعلیم و تربیت را گرفته و مدرسه داری به تجارت پرسودی تبدیل شده

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه دریافت شهریه‌های کذایی فرصتی برای کسب درآمدهای نجومی شده است، ادامه داد: در حالی این اتفاق چندین دهه در سیستم آموزشی ایران ریشه دوانده که باید آموزش و تربیت هدف اصلی مدرسه‌داران باشد اما کسب درآمد و درآمدزایی جایی این هدف را گرفته و به نوعی به تجارت پرسود تبدیل شده است.

جلوگیری از شکاف‌های اجتماعی از پیامدهای مثبت حذف تنوع مدارس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه زمانی که فضای آموزشی و مدارس یکپارچه و یکسان‌سازی شود، عدالت آموزشی شکل گرفته و تبعیض آموزشی حذف می‌شود، اضافه کرد: جلوگیری از شکاف‌های اجتماعی و رشد استعدادها از پیامدهای مثبت حذف تنوع مدارس (schools)است بنابراین باید در این راستا و برای تحقق ایجاد عدالت آموزشی مدارس پولی حذف شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: