کد خبر: ۲۰۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 19
قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی باعث می‌شود بر نرخ مرگ‌ومیر در میان بزرگسالان غیرسیگاری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر هفت مورد افزوده شود
شفاآنلاین>سلامت>مطالعه‌ای جدید در آمریکا نشان می‌دهد قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار خطر ابتلا به بیماری مزمن ریوی را در آنان افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:در این بررسی آمده است: افرادی که در دوران کودکی در کنار والدین سیگاری بزرگ شده‌اند، بیشتر احتمال دارد بر اثر ابتلا به بیماری مزمن ریوی جان خود را از دست بدهند.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی باعث می‌شود بر نرخ مرگ‌ومیر در میان بزرگسالان غیرسیگاری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر هفت مورد افزوده شود.

به گفته کارشناسان، بهترین روش برای حفظ سلامت کودکان<Child health> خودداری از استعمال سیگار است.

قرار گرفتن در معرض دود سیگار برای ۱۰ ساعت در هفته یا بیشتر خطر مرگ ناشی از بیماری ایسکمیک قلبی، سکته مغزی و بیماری مزمن انسداد ریه را در مقایسه با افرادی که در معرض دود سیگار قرار ندارند به ترتیب ۲۷، ۲۳ و ۴۲ درصد افزایش می‌دهد.

در این بررسی از ۷۰ هزار و ۹۰۰ زن و مرد که سیگار مصرف نمی‌کردند پرسش‌هایی در مورد میزان قرار گرفتن آنان در معرض دود سیگار مطرح شد و سپس وضعیت سلامت آنان برای مدت ۲۲ سال تحت کنترل قرار گرفت.

به گفته متخصصان، دود سیگار تاثیرات بلندمدت بر سلامتی دارد که می‌تواند از دوران کودکی هم فراتر رود. کودکانی که والدینشان سیگار مصرف می‌کنند در معرض ابتلا به آسم هستند و رشد ریه آنان به درستی انجام نمی‌شود.

این مطالعه نشان داد تاثیرات قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی تا دوران بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند و به بیماری مزمن انسداد ریه منجر می‌شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: