کد خبر: ۲۰۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 18
ازآنجاییکه توصیف و تشخیص لاغری صورت مشکل است، یک مرجع بصری میتواند کمک کننده باشد. این مرجع به وضوح نشان میدهد که چگونه این نشانه خاص پیری، فرم و ساختار صورت را به چندین شیوه ظریف اما دگرگون کننده تغییر میدهد
شفا آنلاین>سلامت>زیبایی به مجموعه ای از خصوصیات گفته میشود كه احساس خوشایندی را در ذهن به وجود آورند و باعث جذابیت شوند. به زبان دیگر هر چه صورت یك فرد به ظاهر انسانی نزدیك تر باشد، زیباتر به نظر میرسد. هر چه یك صورت با طبیعت هماهنگی و توازن بیشتری داشته باشد، جذابیت افزون تری خواهد داشت چون سلامت، زنده بودن و شادی و خوبی را به نمایش میگذارد.مردان و زنان اغلب به دنبال مشاوره جراحی پلاستیک صورت هستند زیرا آنها علاقه مند به برجسته کردن گونه ها و یا بازگرداندن حجم صورت خود که ممکن است در طول روند پیری ازدستداده باشند، هستند.چاق شدن صورتبه روش غیر جراحی ازجمله تزریق ژل وتزریق چربی در صورت میتواند موجب بازیابی فرم جوان صورت و بهبود هماهنگی صورت بدون خطرات بیهوشی و یا عمل جراحی شود.

مثلث زیبایی
به گزارش شفا آنلاین:ازآنجاییکه توصیف و تشخیص لاغری صورت مشکل است، یک مرجع بصری میتواند کمک کننده باشد. این مرجع به وضوح نشان میدهد که چگونه این نشانه خاص پیری، فرم و ساختار صورت را به چندین شیوه ظریف اما دگرگون کننده تغییر میدهد. مثلث زیبایی نشان میدهد که چگونه لاغری صورت میتواند موجب شود که چهره منفی، غمگین یا پرتنش به نظر برسد. این به نوبه خود میتواند به درک نادرست از خلق وخوی و یا دیدگاه یک فرد منجر شود.

توزیع یکنواخت حجم در پوست صورت ما در دوران جوانی موجب جذابیت چهره میشود. ویژگیهای اصلی یک چهره جوانتر میتواند به وضوح به عنوان بخشی از مثلث زیبایی ظاهر شود.
این ویژگیها عبارتاند از:
- استخوان های گونه ی برجسته
-آرواره توپر
-پوست صاف
-یک خط فک ظریف
این ویژگیها به ایجاد فرم و ساختاری از صورت منجر میشوند که در قسمت بالا پهن تر بوده و به تدریج باریک شده و به باریکترین نقطه در چانه ختم میشود. ظاهر کلی چنین چهره ها آرامش بخش و مثبت است.

دلایل لاغری صورت
به غیراز روند پیری، عوامل مختلف درونی و بیرونی دیگری در ایجاد فرآیندهایی که منجر به لاغری صورت و تقبل هزینه درمان لاغری صورت میشوند، نقش دارند.

- تغییرات هورمونی
-سبک زندگی
لاغری صورت، بهعنوان بخشی از روند پیری کلی پوست، توسط همان عوامل بیرونی شیوه زندگی که در ایجاد چین وچروک و کاهش تراکم و درخشندگی صورت نقش دارند، نیز ایجاد میشود.
-سیگار کشیدن
نیکوتین و مواد شیمیایی موجود در سیگار موجب کاهش بیشتر کلاژن در پوست میشود.
-نور خورشید
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید میتواند در آسیب رسانی بیشتر به کلاژن و قرار دادن ساختار پوست در معرض خطر نقش داشته باشد.

راههای درمان لاغری صورت
اگرچه درمان لاغری صورتی که دغدغه پیچیده بوده و در بسیاری از موارد اجتناب ناپذیر است، اثرات قابل مشاهده را میتوان به شیوه های مختلف درمان کرد.

** پیوند چربی
رفع لاغری صورت با استفاده از پیوند چربی یکی از راه های غلبه بر این بخش از پیری صورت است. استفاده از چربی طبیعی بدن خود شما شامل برداشت مقادیر اندکی از چربی از نواحی دارای اندوخته چربی، بررسی آن وتزریق چربی مجدد آن در مقادیر دقیق به نواحی هدف از پیش تعیین شده است. این فرایند پیوند چربی میکرو (که به انتقال چربی اتولوگ نیز معروف است) یک روش عالی برای پر شدن صورت لاغراست و حتی میتوان گفت:بهترین درمان لاغری صورت است.درمان لاغری صورت با تزریق چربی ایمن، مؤثر و بدون واکنشهای آلرژیک میباشد. تقویت صورت با استفاده از روش پیوند چربی، جوانی، حجم سالم و فرم را بدون عمل جراحی و بدون عوارض تزریق چربی در صورت، به صورت شما بازمیگرداند و نتایج درازمدت به دست میدهد.

**تزریق ژل
بسیاری از بیماران ژلهای تزریقی موقت را برای برجسته کردن گونه وچاق شدن صورت انتخاب میکنند زیرا یک روش ایمن، مؤثر و غیر جراحی برای برجسته کردن گونه با خطرات اندک میباشد. نتایج معمولاً پس از چند ماه تا یک سال ناپدید میشوند، بنابراین بیماران ملزم به پایبندی بلندمدت به ظاهر جدید ورفع لاغری صورت نبوده و این امکان را برای آنها فراهم است تا برای حفظ ظاهر جدید خود یا تغییر آن تصمیم گیری کنند.
استفاده از ژلهای تزریقی و یا پوستی برای جوانسازی وچاق کردن صورت امروزه توسط مردان وزنان به عنوان جایگزینی برای گزینه های جراحی استفاده میشود. این روش در ترکیب با درمانهای پیشگیرانه ضد پیری/ چین وچروک یک گزینه درمانی غیر جراحی بسیار مؤثر است.

جهت تزریق ژل، فرآیند درمانی زیر انجام میشود:
تمامی دغدغه های بیماران موردبررسی قرارگرفته و اهداف خاص آنها تعیین میگردد. مسائل پزشکی موردبحث قرارگرفته و یک معاینه کامل صورت میگیرد.
یک برنامه درمانی برای بیمار طراحی میشود.
بسته به نوع درمان و یا ژلهای گونه استفاده شده و تعداد نواحی تزریق، درمان میتواند حداقل ۳۰ دقیقه طول بکشد.

دوره بهبودی چاقی صورت به روش غیر جراحی چگونه است؟
یخ ممکن است بلافاصله بعد از عمل چاق کردن صورت برای به حداقل رساندن کبودی و تورم استفاده شود. اکثر بیماران از اندکی ناراحتی یا درد پس از عمل شکایت میکنند، اما میتوانند در صورت نیاز از تیل نول استفاده کنند. مصرف آسپرین، داروهای غیراستروئیدی و سایر داروهایی که موجب خونریزی و کبودی میشوند، یک هفته قبل و یک هفته بعد از باید متوقف شوند. تورم خفیف و کبودی، در صورت وجود، ممکن است ۱۰-۷ روز طول بکشد و میتواند با استفاده از کمپرس سرد درمان شود. لوازم آرایشی و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی ممکن است بلافاصله برای پنهان کردن قرمزی یا کبودی خفیف استفاده شود. بسیاری از بیماران در همان روز عمل به فعالیتهای شغلی و اجتماعی خود بازمیگردند.


پزشک آنلاین

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: