کد خبر: ۲۰۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 18
خروپف سر و صدای بسیار آزار دهنده‌ ‌ای ناشی از ارتعاشات در بافت‌های نرم دستگاه تنفسی هنگام خواب است
شفا آنلاین>سلامت>خروپف سر و صدای بسیار آزار دهنده هنگام خواب است که راهکار‌هایی ساده به رفع آن کمک می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:  خروپف سر و صدای بسیار آزار دهنده‌ ‌ای ناشی از ارتعاشات در بافت‌های نرم دستگاه تنفسی هنگام خواب است.

مصرف بعضی از داروها،‌ استمعال دخانیات<smoking> به ویژه سیگار یا بعضی خوراکی‌ها باعث سستی ماهیچه می‌شود  و در نتیجه این شرایط خر و پف در فرد نمود پیدا می‌کند.

قرارگیری بدن هنگام خواب به خصوص به صورت تاق باز، باعث شل شدن ماهیچه‌ها و خر و پف می‌شود، سازه‌های بادی موجب تقویت عضلات و منبسط کردن مجرای تنفسی می‌شود و به همین دلیل افرادی که از این نوع سازه‌ها استفاه می‌کنند کمتر در معرض خر و پف قرار می‌گیرند.

بعضی ورزش‌های زبان منجر به شکل گیری بهتر، ورزیدگی و در نتیجه قرار گرفتن بهتر این عضو در دهان کمک می کند؛ برای این ورزش ابتدا با دو انگشت دهان خود را کاملا باز نگه داشته و سپس اجازه بدهید زبانتان به مدت سه ثانیه از دهانتان آویخته شود.

به طور کلی ورزش کردن می‌تواند خر و پف را کاهش دهد حتی اگر باعث کاهش وزن نشود زیرا وقتی شما عضلات گوناگون بدنتان مانند بازوها،‌ پاها و شکم را تقویت می‌کنید منجر به تقویت و انعطاف پذیری عضلات گلویتان می‌شود و در نتیجه خر و پف کمتر می‌شود، همچنین تمرین‌های خاصی هم وجود دارد که می‌توانید برای تقویت عضلات گلویتان انجام دهید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: