کد خبر: ۲۰۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 17
ماموران حراست بیمارستان‌ها باید تاثیرگذار باشند و با اشراف کامل از آمادگی لازم برای انجام عملیات به منظور مقابله با هر نوع برخورد خلاف قانون برخوردار باشند
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید براینکه پزشکان باید از امنیت روحی و جسمی لازم برخوردار شوند از حراست بیمارستان به عنوان متهم اصلی در پرونده‌های حمله به پزشکان یاد کرد.


به گزارش شفا آنلاین:محمدجواد جمالی نوبندگانی  در مورد حوادث حمله به پزشکان <Attack on doctors>و کادر درمانی در بیمارستان‌ها، گفت: پزشکان باید در محیط مراکز درمانی از امنیت جانی و روانی برخوردار باشند تا بتوانند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند، چرا که اقدامات آنها با جان بیماران سروکار دارد.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون باید مامورانی که برای حراست از بیمارستان چه به صورت خصوصی یا از نیروی انتظامی انتخاب می‌شوند آموزش‌دیده باشند، چرا که در بسیای از مواقع این افراد بدون توجه به وضعیت بیمارستان غرق در موضوعات دیگری می‌شوند.

ماموران حراست بیمارستان‌ها باید تاثیرگذار باشند

وی  تاکید کرد: ماموران حراست بیمارستان‌ها باید تاثیرگذار باشند و با اشراف کامل از آمادگی لازم برای انجام عملیات به منظور مقابله با هر نوع برخورد خلاف قانون برخوردار باشند.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: این افراد باید برای برقراری امنیت در بیمارستان احساس مسئولیت کنند و چنانچه وظایف خود در این زمینه را به خوبی انجام ندادند، محاکمه شوند و جریمه پرداخت کنند.

هدف اغلب حمله‌کنندگان به پزشکان انتقام است

وی خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش شود که افرادی که به پزشکان و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، خوشحال نیستند و گاه هم به بیماری جسمی و هم روحی مبتلا هستند، ضمن اینکه متاسفانه در ایران افراد کمتر برای درمانی بیماری های روحی به پزشک مراجعه می‌کنند، چراکه این دیدگاه وجود دارد که هر فردی که به روانپزشک مراجعه کند، قطعا دیوانه است و این ایرادی است که در کشور وجود دارد.

مجازات حبس در انتظار حمله‌کنندگان به کادر درمانی

جمالی نوبندگانی در بیان سایر علل حمله به پزشکان اظهار کرد: برخی افراد احساس می کنند عارضه‌ای که برای بیمار آنها ایجاد شده یا حتی فوت وی ناشی از کم کاری کادر درمانی است و به همین دلیل واکنش نشان می دهند که در این مورد لازم است به یک سطحی از فرهنگ برسیم که بعد از این شاهد این نوع برخورد نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد مجازات تعیین‌شده در قانون برای حمله‌کنندگان به پزشکان یادآورشد: اغلب افرادی که به کادر درمانی حمله میکنند ادعا میکنند که دچار جنون آنی شده‌اند، بنابراین پرونده آنها از نظر روانپزشکی بررسی می‌شود تا مشخص شود وی مصلوب الاراده بوده است که اگر سلامت روحی متهم اثبات شود قطعا مجازات سنگینی برای وی تعیین می شود که در ایران حبس و در برخی کشورها هم حتی مجازات اعدام برای این افراد تعیین می شود./خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: