کد خبر: ۲۰۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 04
لاشه یک نهنگ بزرگ جثه در ساحل استان بوشهر کشف و مشاهده شد

شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: لاشه یک نهنگ بزرگ جثه در ساحل استان بوشهر کشف و مشاهده شد.

به گزارش شفا آنلاین:حسین دلشب  اظهار داشت: این لاشه متعلق به گونه «براید» از نهنگ‌های عظیم‌الجثه بود که در محدوده پارک ملی دیر- نخیلو در جنوب استان بوشهر و در نزدیکی جزیره تهمادون مشاهده شده است.






وی با بیان اینکه لاشه دارای حدود ۱۴ متر طول بوده است، اضافه کرد: این نهنگ از نژاد گرمسیری و از گونه‌های نادر بوده و در سال‌های اخیر در مناطق مختلف استان چند مورد از به گل نشستن این گونه یا سایر گونه‌های نهنگ مشاهده شده است.

 استان بوشهر با بیان اینکه خلیج فارس محل زندگی و مسیر مهاجرت این نهنگ نیست، ادامه داد: این گونه نهنگ‌ها برای تغذیه خود به خلیج فارس می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: نهنگ براید تا عمق ۳۰۰ متری دریا در آب‌های خلیج فارس، اقیانوس اطلس، آرام و هند و آب‌های مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری و آب‌هایی با حرارت ۱۶ درجه سانتیگراد به بالا زندگی می‌کند.

دلشب با اشاره به اینکه لاشه در حال متلاشی‌شدن <Disjoint>بوده است، تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه نشانه‌هایی از دلایل تلف شدن این نهنگ مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه نهنگ‌ها و دلفین‌ها از گونه‌های در معرض خطر انقراض جهانی هستند، افزود: از مهمترین دلایل گرفتاری و مرگ نهنگ‌ها می‌توان به برخورد با ادوات و شناورهای صیادی و گرفتار شدن در آب‌های کم عمق اشاره کرد.مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: