کد خبر: ۲۰۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 04
بازی آنلاین مومو که از طریق واتس اپ فراگیرشده با ارسال تصاویر ترسناک و پیام‌های خشن، کاربر را تحت تأثیر قرار می‌دهد
شفاآنلاین>اجتماعی> به‌ تازگی یک بازی آنلاین جدید و ترسناک در رسانه‌های اجتماعی فراگیر شده و خانواده‌ها بیم آن دارند که این بازی آنلاین، چالشی مشابه «نهنگ آبی» باشد و جان نوجوانان را به‌خطر بیندازد.

به گزارش شفاآنلاین، بازی آنلاین «مومو» که از طریق واتس اپ فراگیرشده با ارسال تصاویر(Pictures) ترسناک و پیام‌های خشن، کاربر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بازی در هفته‌های اخیر در سراسر جهان مشاهده شده و به‌ طور کلی از طریق واتس اپ گسترده می‌شود. نخست شماره تماسی ناشناس کاربران را به چالش دعوت می‌کند تا به «مومو» (Momo) پیامی ارسال کنند. در مرحله بعد و پس از ارسال پیام، تصاویر ترسناک و پیام‌های خشونت‌آمیز برای کاربر ارسال می‌شود.

این بازی فراگیر با تصویر ترسناک از زنی مرتبط شده است. این عکس به حساب کاربری اینستاگرام یک عروسک ساز ژاپنی تعلق دارد. حالا دیگر تصور می‌شود مومو با خودکشی(Suicide) یک دختربچه ۱۲ ساله در آرژانتین مرتبط باشد. این چالش در چند کشور از جمله آرژانتین، مکزیک، امریکا، فرانسه و آلمان مشاهده شده است و به نظر می‌رسد در امریکای جنوبی محبوبیت زیادی داشته باشد و هدف اصلی آن، نوجوانان است.

به هرحال هیچ‌کس به طور دقیق نمی‌داند «مومو» از کجا شروع شده و چه کسی این روند ترسناک را آغاز کرده است. البته تا به حال ۷ شماره تماس مرتبط با این بازی کشف شده که پیش شماره آنها به ژاپن و چند کشور در امریکای جنوبی تعلق دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: