کد خبر: ۲۰۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 28
مدیران چند بیمارستان خصوصی قزوین اعلام کردند که به دلیل مشکلات ناشی از پرداخت نشدن معوقه ها به ناچار پذیرش بیماران طرف قرارداد با بیمه ها را به حالت تعلیق درآورده اند
شفاآنلاین>سلامت>برخی بیمارستان های خصوصی قزوین تهدید خود مبنی بر لغو قرارداد با بیمه های تامین اجتماعی و سلامت به علت عدم پرداخت مطالبات معوقه را از بامداد امروز شنبه عملی کردند.
به گزارش شفاآنلاین،از هفته گذشته با انتشار خبری مبنی بر عدم ارایه خدمات با تعرفه دولتی به بیمه شدگان تامین اجتماعی و سلامت در بیمارستان رحیمیان الوند، سایر بیمارستان های خصوصی استان نیز این موضوع را مطرح کردند.

مدیران چند بیمارستان خصوصی قزوین اعلام کردند که به دلیل مشکلات ناشی از پرداخت نشدن معوقه ها به ناچار پذیرش بیماران طرف قرارداد با بیمه ها را به حالت تعلیق درآورده اند.

محمد دره التاج تهرانی مدیر بیمارستان رحیمیان الوند در همین خصوص اظهار کرد: این بیمارستان همانطور که از قبل اعلام کرده بود، خدمات خود با تعرفه دولتی را به بیمه شدگان قطع کرده و بیماران تنها با پرداخت نقدی امکان بهره مندی از خدمات این مرکز درمانی را دارند.

وی افزود: این که تامین اجتماعی بخواهد پس از ماه ها بدهی معوقه، این بدهی ها را با اوراق مشارکت جبران کند به هیچ وجه مورد پذیرش ما نیست. تهرانی ادامه داد: با اوراق مشارکت هیچ کدام از نیازهای بیمارستان ها تامین نشده و این اوراق در بازار نیز مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوی پیش از این گفته بود که قرار است بدهی های بیمه به بیمارستان های خصوصی از طریق توزیع اوراق مشارکت جبران شود.
دکتر محمد صادق بابایی افزود: متوسط زمان پرداخت این اوراق بین 10تا11 ماه بوده و 20 درصد آن نیز نقدی پرداخت می شود.

مدیر بیمارستان پاستور قزوین نیز با اعلام تعطیلی ارائه خدمات به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی و بیمه سلامت، گفت: تامین اجتماعی به مدت حدود 14ماه و بیمه سلامت از مرداد ماه سال گذشته به این بیمارستان بدهکار هستند و حال نیز تامین اجتماعی برای تامین این بدهی ها روش هایی را پیشنهاد کرده که نه تنها این بدهی را جبران نمی کند بلکه فقط بر طول مدت این معوقات اضافه می کند.

سعید مختاری افزود: اوراق مشارکت پیشنهادی تامین اجتماعی 20 درصد به طور نقدی و بقیه با سررسید یک ساله است در حالی که بیمارستان های خصوصی استان پیشنهاد دادند که پرداخت نقدی این اوراق حداقل به 40 درصد افزایش و باقی مبلغ نیز با سررسید کوتاه مدت باشد.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان های خصوصی در این مدت به خاطر نبود نقدینگی و تامین نشدن مطالبات خود در تهیه تجهیزات، مصارف بیمارستانی، دارو و دستمزد کارکنان به شدت دچار مشکل شده اند و تداوم این موضوع نیز وضع را وخیم تر خواهد کرد.

مدیر بیمارستان پاستور افزود: عدم جبران این بدهی ها و لغو قرارداد بیمارستان های خصوصی با تامین اجتماعی و بیمه سلامت به طور قطع مردم خصوصا اقشار آسیب پذیر را دچار مشکل خواهد کرد بنابراین برای ادامه این خدمات باید حتما راه حلی سنجیده و کارشناسی، هم به نفع بیمارستان ها و هم به نفع مردم اندیشیده شود. ایرنا

برچسب ها: سلامت ، بیمارستان ، تعرفه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: