کد خبر: ۲۰۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 26
دشمنان علاقه‌مند به در اختیار داشتن افکار عمومی هستند و قصد دارند در حوزه دارو و تجهیزات نگرانی ایجاد کنند که باید همیشه بدترین حالت ممکن را در نظر گرفت به خصوص حوزه‌هایی که با جان مردم سر و کار دارد

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که مردم در حوزه دارو احساس درد و رنج نکنند و مطمئن باشید در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

به گزارش شفا آنلاین: سیدحسن هاشمی در حاشیه بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان شهداء لردگان اظهار کرد: دشمنان علاقه‌مند به در اختیار داشتن افکار عمومی هستند و قصد دارند در حوزه دارو و تجهیزات <Medicine and equipment>نگرانی ایجاد کنند که باید همیشه بدترین حالت ممکن را در نظر گرفت به خصوص حوزه‌هایی که با جان مردم سر و کار دارد.

وی افزود: خوشبختانه این مسیر توسط معاون اول رییس جمهور، رییس بانک مرکزی و رییس مدیریت و برنامه‌ریزی و ستاد دنبال می‌شود که امید است زمان را از دست ندهیم و تصمیمی که باید سه ماه دیگر گرفته شود را امروز بگیریم.

هاشمی ادامه داد: تمام تلاش ما باید این باشد که مردم در حوزه دارو احساس درد و رنج نکنند و مطمئن باشید در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه باید واقع‌بینانه پیش رویم، تصریح کرد: امسال تورم متفاوت است و حقوق و دستمزد تغییر یافته است، به طوری که هر ساله درصدی برای افزایش دارو اضافه می‌شود امسال دولت قبل از موضوع ارز و سکه پنج درصد به خدمات درمانی و پزشکی افزوده که شورای عالی بیمه<High Insurance Council> تصمیم گرفت 5 درصد به دارو، تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی اختصاص دهد.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: بنابراین به طور متوسط ۹ درصد به قیمت داروها افزوده خواهد شد که نظارت‌ انجام می‌شود و به این معناست که برخی داروها به طور میانگین ۹ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و برخی هم ممکن است هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دارو از سوی ما و مردم نظارت‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: جاهایی که ما کوتاهی می‌کنیم مردم خود می‌توانند نظارت کنند که تخلف ممکن است از سوی داروخانه باشد و می‌توانند قیمت‌ها را در سایت کنترل کنند و یا با تلفن همراه می‌توانند قیمت‌ها را کنترل کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: حوزه دارو نیاز روزمره مردم است و واجب‌تر از نان و غذا به شمار می‌رود. بنابراین تمام افراد باید مراقبت کنند و تخلفات و مغایرت‌ها در قیمت‌ها را از طریق شماره ۱۹۰ اطلاع دهند تا از این مسیر کنترل انجام می‌شود قطعا در ماه‌های آینده کنترل‌ها در این زمینه شدیدتر خواهد شد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: