کد خبر: ۲۰۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 24
در صورت عدم پرداخت معوقات سازمان‌های بیمه گر، صنعت دارو احیا نمی‌شود و کمبود نقدینگی در بازار دارو نیز به مشکلات اضافه خواهد کرد

شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران گفت:‌ در صورت عدم پرداخت معوقات توسط سازمان‌های بیمه گر، صنعت دارو احیا نمی‌شود و کمبود نقدینگی در بازار دارو نیز به مشکلات اضافه خواهد کرد.
به گزارش شفا آنلاین:سید حسام الدین شریف نیا، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان <Pharmacists> تهران  با انتقاد از عملکرد سازمان های بیمه‌گر اظهار داشت: بیمه‌ها در چند سال اخیر نسبت به صنعت دارو بی مهری کرده‌اند که با اجرای طرح تحول سلامت بار مالی داروخانه‌ها و مراکز درمانی<Health centers> افزایش و منجر به ایجاد مشکلاتی در صنعت دارو شد.

وی افزود: در صورت عدم پرداخت معوقات سازمان‌های بیمه گر، صنعت دارو احیا نمی‌شود و کمبود نقدینگی در بازار دارو نیز به مشکلات اضافه خواهد کرد.

دکتر شریف نیا ادامه داد: یکی  دیگر از معضلات طرح تحول سلامت، نبود پرونده الکترونیک سلامت است که انتقاد های بسیاری نیز به این موضوع وارد است.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: با اجرای طرح تحول سلامت 6 تا 11 میلیون نفر بیمه شدند که این امر بار مالی بسیاری به بیمه‌ها وارد کردکه باید نظارت بیشتری بر افراد چند دفترچه ای صورت می‌گرفت.

شریف‌نیا در پایان افزود: در طرح تحول سلامت میزان خدمات ارائه شده، بیشتر از توان مالی بیمه ها بوده لذا مشکلاتی را برای سازمان های بیمه‌‌گر ایجاد کرده است که در صورت ادامه این وضعیت شاهد مشکلات عدیده‌ای خواهیم بود.فارس

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: