کد خبر: ۲۰۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 24
اگر شرایط سیاسی ما متفاوت از وضع کنونی بود، بازار متفاوتی در نظر داشتیم که به رشد صنعت دارو کمک شایانی می‌کرد

شفا آنلاین>سلامت> وزیر بهداشت در مراسم رونمایی سه دارو جدید در بزرگترین و قدیمی‌ترین کارخانه تولید دارو و ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: امیدوارم بارقه‌های رافت این امام بزرگوار در میان مسئولان و رسانه‌های کشور جاری شود.

به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: امروز دو محصول جدید در حوزه دارو رونمایی می‌شود که طیف وسیعی از بیماری‌های قلبی عروقی و آلرژیک را تحت پوشش قرار می‌دهد

هاشمی با تاکید بر اینکه صنعت داروسازی کشور در منطقه موجب افتخار است، گفت: اگر شرایط سیاسی ما متفاوت از وضع کنونی بود، بازار متفاوتی در نظر داشتیم که به رشد صنعت دارو کمک شایانی می‌کرد.

وی عنوان کرد: ما تجربه تحریم‌های قبلی را داریم، بخشی از عملیاتی که در هنگام تحریم انجام می‌شود عملیات روانی بر روی مردم و جامعه پزشکی در حوزه سلامت است؛ همه باید هوشیار باشیم تا در عملیات روانی هنگام تحریم‌ها به خصوص در حوزه واکسن، دارو و تجهیزات پزشکی تحت تاثیر قرار نگیریم و جامعه پزشکی دارو سازی و داروخانه داران در دام مخالفان کشور نیافتند.

هاشمی تصریح کرد: عهد ما با مردم این بود که با ‌آنها در حوزه سلامت صادق باشیم، در مورد مواد اولیه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی فضاسازی‌های بسیاری صورت می‌گیرد اما مردم مطمئن باشند آنچه که موجب آسیب به مردم می‌شود، وارد بازار نمی‌شود و این مسئولیت قطعی ماست.

هاشمی ادامه داد: گاهی فضاسازی‌ها در حوزه دارو، تجهیزات دارو و واکسن در رسانه‌هایی دیده می‌شود اما ما با سختگیرانه‌ترین روش‌های نظارتی اجازه تولید و ورود مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی را به بازار می‌دهیم و گلایه صنعت داروسازی نیز بیشتر در مورد همین طولانی بودن فرایند مجوزهاست اما همین طولانی بودن نشان می‌دهد که در مورد این مسائل سخت‌گیری می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: واقعیت این است که اگر مردم به پزشک مراجعه می‌کنند و محتمل پرداخت هزینه برای دارو، تجهیزات پزشکی و عمل جراحی می‌شوند، خیانت است که مجموعه دولت کوتاهی کنند و مرغوب‌ترین محصول را در شرایط فعلی در اختیار مردم قرار ندهند.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی حرف بسیار است، گفت: البته باید توجه داشته باشیم که در این حوزه‌ها نباید سیاه‌نمایی یا سفید‌نمایی کنیم هرچند که علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد و پیش از آنکه با مشکل مواجه شویم و در صدد حل مشکل صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی برآییم، در اصل از دارو و تجهیزات پزشکی تشکر می‌کنیم که با ما همراهی می‌کنند و مایه آرامش ایرانیان فراهم می‌شود.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: