کد خبر: ۲۰۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 10
شب ادراری یک مشکل در برخی کودکان است که معمولا با درمان های طبی بر طرف می شود اما اگر بعد از درمان هم مشکل شب ادراری برطرف نشود با پرهیز های غذایی می توان مشکل را کاهش داد.
شفا آنلاین>سلامت>شب ادراری یک مشکل در برخی کودکان است که معمولا با درمان های طبی بر طرف می شود اما اگر بعد از درمان هم مشکل شب ادراری <Enuresis>برطرف نشود با پرهیز های غذایی می توان مشکل را کاهش داد.

به گزارش شفا آنلاین:علل شب ادراری مصرف برخی داروها، نا آرامی در هنگام خواب، اختلال در هورمونهای بدن، مشکل در مثانه، تغذیه، مشکلات روانی و یا ژنتیک است.


تعدادی از مواد غذایی وجود دارد که نباید قبل از خواب و یا در طول شب مصرف شود زیرا آنها تولید ادرار را افزایش می دهند که در کودکان منجر به عدم کنترل ادرار می شود.

غذاهایی مانند تخم مرغ، ذرت، گندم و سویا ممکن است سبب واکنش های حساسیتی شود، بنابراین می توان لیست غذایی کودک را یاداشت کرد و شبی که کودک شب ادراری دارد غذای آن روز را مشخص کرد و از برنامه ی غذایی کودک خارج نمود.

معمولا کودکانی که قبل از خواب از مواد لبنیاتی مصرف کنند، بیشتر دچار شب ادراری می شوند: از چند ساعت قبل از خواب به کودک شیر یا سایر مواد لبنی داده نشود.

کافئین ادرار آور است و مواد غذایی دارای کافئین تولید ادرار را زیاد می کند؛ بهتر است چند ساعت قبل از خواب، مواد غذایی دارای کافئین از جمله شکلات، قهوه و...استفاده نشود.

پزشک آنلاین
دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: