کد خبر: ۱۰۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 02
شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص نفرولوژی کودکان گفت: بیماری های مجاری ادراری در کودکان منجر به نارسایی کلیه آنها می شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر معصومه محکم افزود: هر نوع عفونت و بیماری های ادراری از قبیل اختلالات ادراری( طولانی، کوتاه و منقطع ادرار کردن کودکان)، تنگی مجاری ادراری و شب ادراری باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا منجر به نارسایی کلیه در کودکان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: وضعت دفع ادرار کودکان کمتر از 12 سال باید توسط والدین کنترل شود. کودکان باید هر دو ساعت یکبار ادرار خود را دفع کنند در غیر اینصورت باید وضعیت بررسی و کنترل شود.
محکم، بیماری های اورلوژیک ناشناخته و بیماری های موروثی کلیوی را از دیگر دلایل نارسایی کلیوی در کودکان برشمرد و افزود: کودکانی که بطور منظم افزایش وزن نداشته و از رشد خوبی برخوردار نیستند نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری مزمن قرار دارند.
استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره فرارسیدن روز جهانی کلیه - 10 مارس برابر 20 اسفند -، محور برنامه ای امسال روز جهانی کلیه را پیشگیری کودکان از ابتلا به نارسایی کلیوی بیان کرد و گفت: خانواده ها و والدین باید آگاه باشند و دقت لازم را در حفظ سلامت کودکان در برابر ابتلای به بیماری کلیوی داشته باشند.
وی همچنین تاکید کرد: اگر در خانواده ای سابقه پیوند کلیه و یا نارسایی کلیوی نیز وجود دارد، کودکان بشدت در معرض خطر ابتلا قرار می گیرند، بنابراین باید حتما توسط پزشک معاینه شوند.
محکم ادامه داد: کودکانی که بطور موروثی در معرض ابتلا به بیماری های فشار خون و دیابت هستند، ریسک پذیری بالایی در ابتلا به بیماری نارسایی کلیوی دارند بنابراین خانواده ها باید به این موضوع توجه کنند.
فوق تخصص نفرولوژی کودکان افزود: همچنین دفع خون و یا پروتئین در ادرار کودکان نشانه های خوبی نبوده و احتمال بروز نارسایی های کلیوی را در کودک زیاد می کند، بنابراین با مشاهده علائم ذکر شده، والدین باید حتما کودکان را تحت بررسی پزشکی قرار دهند.
برچسب ها: عفونت ، بیماری ، کلیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: