کد خبر: ۲۰۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۷ - 2018July 06
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح مددکار اجتماعی مدارس برای نخستین بار در سطح کشور به اجرا در می آید.
شفاآنلاین>اجتماعی>معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح مددکار اجتماعی مدارس برای نخستین بار در سطح کشور به اجرا در می آید.

به گزارش شفاآنلاین،حبیب الله مسعودی فرید در ارومیه افزود: این طرح اجتماعی ویژه با همراهی وزارت آموزش و پرورش اجرایی شده و دانش آموزان و معلمان نیز در آن مشارکت می کنند.

وی اضافه کرد: ساز و کار اجرایی این طرح در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته و متون لازم برای آموزش و تربیت مددکاران اجتماعی مدارس نیز تدوین شده است.

وی بیان کرد: در قالب این طرح مددکاران اجتماعی برای حضور در مدارس آموزش داده می شوند و در کنار کمک به ارتقای سلامت اجتماعی دانش آموزان، پل ارتباطی موثری میان دانش آموز، والدین و مدرسه برقرار می کنند.

وی ارتقای سلامت اجتماعی دانش آموزان، شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب، مداخله به هنگام در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارجاع موارد ضروری به سطوح تخصصی تر را از جمله اهداف اجرای این طرح در مدارس عنوان کرد.

وی گفت: این طرح از مهر سال جاری در مدارس منتخب تمامی استان های کشور اجرا می شود و در فازهای بعدی نیز تمام مدارس کشور تحت پوشش قرار می گیرد.

مسعودی فرید از راه اندازی اورژانس اجتماعی در یکهزار و 500 شهر کشور نیز خبر داد و افزود: در حال حاضر همه شهرهای بالای 50 هزار نفر از این اورژانس بهره مند است.

اورژانس اجتماعی با شماره سه رقمی 123 در راستای حل مشکلات اجتماعی و مداخله در زمان های بحران فعالیت می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: