کد خبر: ۲۰۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018July 03
اولین سوالی که مطرح است این است که آیا اساسا شغل رانندگان پیک های موتوری به رسمیت شناخته می شود یا خیر؟؟ و شیوه صحیح و استاندارد اجرایی شدن این شغل به چه شکل است؟
این روزها در کلانشهر تهران، بازار پیک‌های موتوری حسابی داغ است؛ هرچند که رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی نه‌تنها سلامت خودشان، بلکه امنیت پیاده‌ها را نیز به خطر می‌اندازند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رضا عزتیان،رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت در گفتگو با برنامه ساده مثل سلامت در مورد موضوع حفظ امنیت موتور سیکلت سواران گفت: اولین سوالی که مطرح است این است که آیا اساسا شغل رانندگان پیک های موتوری به رسمیت شناخته می شود یا خیر؟؟ و شیوه صحیح و استاندارد اجرایی شدن این شغل به چه شکل است؟و اینکه این شغل از چه مزایایی بهره مند است؟؟ نکته بعدی که در این زمینه وجود دارد این است که بسیاری از رانندگان موتور سیکلت ها باری را حمل میکنند که از توان موتور سیکلت خارج است .

وی در ادامه افزود استفاده از استفاده از تجهیزات ایمنی(Safety Equipment) می تواند ضامن رانندگان باشد ، اما چرا رانندگان با وجود این که می دانند استفاده نکردن از کلاه ایمنی می تواند عواقب بسیار بدی داشته باشد باز هم در  استفاده از آن امتناع می کنند؟؟ البته نکته ای که وجود دارد این است که با توجه به اینکه کشور ایران کشوری گرمسیر است ،می بایست تجهیزات ایمنی کاملا بومی سازی شوند تا رانندگان به راحتی بتوانند از این تجهیزات استفاده نمایند .استفاده از لباس مناسب کار نیز یکی دیگر از مواردی است که می بایست به آن توجه داشت .امید است با رعایت نکات ایمنی و اصول حرفه ای شاهد کمترین آسیب وارده به رانندگان پیک های موتوری باشیم.رادیو سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: