کد خبر: ۲۰۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۷ - 2018June 28
اتفاقات و آسيب‌هاي پياپي سرويس هاي مدارس در پايتخت عاملي شده تا مديريت شهري به طور جد پيگير رفع نقص هاي فراوان سرويس مدارس باشد. از نرخ هاي بي ضابطه شهريه سرويس ها تا مشكلات اخلاقي در آن‌ها سبب شده تا براي چندين بار شوراي شهر پيگير سرويس‌هاي مدارس باشد.

شفا آنلاین>اجتماعی>اتفاقات و آسيب‌هاي پياپي سرويس هاي مدارس در پايتخت عاملي شده تا مديريت شهري به طور جد پيگير رفع نقص هاي فراوان سرويس مدارس باشد. از نرخ هاي بي ضابطه شهريه سرويس ها تا مشكلات اخلاقي در آن‌ها سبب شده تا براي چندين بار شوراي شهر پيگير سرويس‌هاي مدارس باشد. ديروز در صحن علني شورا، طرح ساماندهي سرويس‌هاي مدارس براي سال تحصيلي آتي مطرح شد و اعضاي شورا خواستار توجه جدي شهرداري به ايمني سرويس ها شدند.

به گزارش شفا آنلاین:شهربانو اماني، ريیس کمیته ایمنی و حمل‌و نقل شورا در اين باره با بيان اينكه به‌کار گیری خودروهای متفرقه در سرویس مدارس ممنوع است اما بسیاری از مدارس با پیمانکاران قرارداد می بندند،گفت: اگر صد ها بار موضوع ایمنی حمل و نقل سرویس های مدارس را زیر و زبر کنیم باز جای کار دارد و اگر خلأیی وجود داشته باشد، در قوانین مجلس، مصوبات شورا و مصوبه هیات وزیران باید اصلاح شود. بر اساس قانون به‌کارگیری خودروهای متفرقه در سرویس مدارس ممنوع است اما بسیاری از مدارس وجود دارند که با پیمانکاران قرارداد می بندند و پیمانکاران نیز با خودروهای شخصی که تحت نظارت شهرداری نیستند قرارداد می بندند.بر اساس ماده ۱۷، آموزش و پرورش، انجمن اولیا و شهرداری باید در این بخش اعمال نظارت و فعالیت کنند و این بخش به قدری مهم است که شورایاری نیز باید ورود کند. در چنین شرایطی قرارداد بستن با خودروهای خارج از نظارت شهرداری چه تبعاتی خواهد داشت؟ خانواده باید بداند دانش آموزش کجاست، مدرسه باید بداند و این‌ها همه موضوع سرویس مدارس و ایمنی آن را حساس تر می کند.وی ادامه داد: نزدیک ۱۳ میلیارد برای فرهنگسازی بودجه دادیم اما در خصوص چنین اقدامات مهمی کاری نکردیم؛ این در حالی است که ما دغدغه آینده سازان کشور را داریم و باید گفت سرویس های نا ایمن آسیب زاست.حسن رسولي، ديگر عضو شورای شهر تهران نيز توجه به مساله امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی و بهداشت روانی خدمات‌دهندگان به کودکان و دانش‌آموزان را مستلزم جلب همکاری بین بخشی دانست و گفت: ایمنی حمل و نقل به عنوان بخش لاینفک حمل و نقل عمومی به شمار می آید اما آنچه باعث ارائه این طرح شده، توجه به مساله امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی و بهداشت روانی خدمات دهندگان به کودکان و دانش آموزان است. از آنجایی که شورای شهر تهران نهاد ملی قانون گذاری نیست و در این طرح علاوه بر مشکلات ایمنی موضوعات عدیده اخلاقی مورد تايید است، خوب است که راهکارهایی برای ورود شورای تامین استان در قالب پیشنهاد ارائه شود. صداوسیما و به ویژه شبکه تهران می تواند با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به تهیه برنامه های آموزشی مستمر و جامعه پذیر اقدام کند.با اين حال احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران در اين باره گفت كه شهرداری به لحاظ قانونی این جایگاه را ندارد که بتواند شورای تامین استان یا صدا و سیما را مکلف کند؛ از طرف دیگر ورود شهرداری در انعقاد قراردادهای پیمانکاران مسئولیتی را بر دوش می گذارد که شهرداری را با مشکل مواجه می کند. پس از بحث و بررسي ها درباره موضوع ايمني سرويس ها، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با کلیات طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان موافقت کردند.

شهرداري لاغر شود!

در ادامه جلسه ديروز شوراي شهر تهران، محسن هاشمي رييس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به صحبت هايش درباره تعديل نيرو در شهرداري تهران و حركت شهرداري به سمت چابك سازي نيروي انساني گفت: من در همایش فصلی دیروز در مورد تعدیل از بالا و پایین صحبت کردم؛ چراکه معتقدم تعدیل کورکورانه نباید باشد و نباید تنها تعدیل برای افرادی باشد که حقوق کمتری می‌گیرند و حمایت نمی‌شوند بلکه ساختار شهرداری فربه است و شهرداری با تعداد زیادی معاون، ريیس منطقه، مدیران سازمان‌ها و ... اداره می‌شود.وی با بیان اینکه ساختار شهرداری باید مورد بازنگری قرار گیرد و شهرداری تهران نیز لازم است لایحه‌ای در این خصوص ارائه دهد،‌ گفت: براي مثال عمده پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی، در حوزه حمل و نقل است یا معاونت برنامه ریزی، پشتیبانی و مالی داریم که می‌تواند این سه معاونت در معاونتی جدید به نام معاونت پشتیبانی ادغام شود.وی در مورد سرانجام طرح ترافیک و میزان رضایتمندی مردم نیز گفت: معابر خلوت هستند و اعتراضاتی که درگذشته در مورد نداشتن طرح ترافیک نیز به ما واصل می‌شد، دیگر نیست و به نظر می‌رسد طرح موفقیت آمیز بوده است. البته باید بگویم که درگذشته تعدادی صاحب کارت تردد بودند که بدون پرداخت وارد محدوده می‌شدند وخواهان تداوم این رویه بودند که متوقف شد.وی در مورد راه اندازی تراموا در تهران با بیان اینکه تراموا یکی از مدهای حمل و نقلی است، گفت: تا زمانی که خطوط احداث شده مترو تکمیل و تامین نشده است به نظر می‌رسد که نباید پروژه‌ جدیدی را شروع کنیم.وی با بیان اینکه در ابتدا باید خطوط مترویی که ساخته شده تکمیل شود، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فعلی اجرای پروژه جدید به‌صرفه نباشد.

نام هاي جديد بر معابر شهر

تغيير نام تعدادي از معابر و گذرگاه‌هاي شهر تهران نيز از ديگر موضوعاتي بود كه در جلسه ديروز شورا، بخشي از وقت اعضا را به خود اختصاص داد: حق شناس، ريیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در اين باره با بیان اینکه برای میدانی فاقد نام در محدوده میدان بهرود نام «هنر» را انتخاب کردیم، گفت: این اسم یک سیلابی است که به پیشنهاد شهرداری منطقه برای این میدان فاقد نام انتخاب شده است.محمود میرلوحی در واکنش به این نام‌گذاری گفت: با همه ارادتی که به هنرمندان و هنر دارم اما باید تناسب بین نام و عنوان و محل دیده شود و برای اهالی محل نیز جذاب باشد.

در نهایت این تغییر نام با رای اکثریت آرا به تصویب رسید.احمد مسجدجامعی با بیان اینکه بهتر است یک‌بار دیگر سیاست‌های نام‌گذاری در صحن علنی شورای شهر بررسی شود، گفت: نام‌گذاری اتفاقی نیست و ببینید وقتی در یک خانواده کودکی متولد می‌شود چقدر همه حساس هستند که نامی برای آن انتخاب کنند.وی در ادامه با بیان اینکه نباید هویت شهر را فراموش کنیم، گفت: نام‌گذاری محله «پونک» به دلیل این بود که در آن منطقه پونه زیاد بود یا نام‌گذاری نارمک به دلیل وجود درختان نار بود و نام‌گذاری‌ها معنا داشت و باید در نام‌گذاری‌ها هویت تاریخی، انقلابی، دفاع مقدس و ... لحاظ شود.

هر چند که در دوران من، زورم نرسید که آيین‌نامه را بررسی کنیم اما لازم است که آيین‌نامه بررسی شود.در ادامه تغییر نام خیابانی فاقد نام در منطقه 22 به نام روژان و همچنین تغییر نام خیابانی به نام راستین و همچنین نام‌گذاری خیابانی به نام آینده در دستور کار قرار گرفت و زهرا نژاد بهرام در انتقاد به این نام‌گذاری‌ها گفت: متاسفانه از اهالی در مورد این نام‌گذاری نظرسنجی نشده و بهتر است در این نام‌گذاری‌ها از نظر شهروندان که در آن محله زندگی می‌کنند بهره ببریم.همچنین میرلوحی نیز با بیان اینکه من مخالف این‌گونه نام‌گذاری‌ها هستم، گفت: چرا کمیسیون به جای نام روژان از اسامی اهالی علم و دانش و دانشمندان در عرصه‌های مختلف در راستای برندسازی استفاده نکرده است.قانون

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: