کد خبر: ۲۰۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 20
معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: هزینه اعتیاد هر فرد معتاد روزانه 20 تا 30 هزار تومان است و بطور قطع فرد معتاد با این هزینه ها با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: هزینه اعتیاد هر فرد معتاد روزانه 20 تا 30 هزار تومان است و بطور قطع فرد معتاد با این هزینه ها با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،حمیدرضا شمسی یادآور شد: از اواخر سال 95 بحث غربال معتادان به بهزیستی استان تهران سپرده شد و از آن زمان تاکنون حدود 12 هزار نفر را غربال کرده‌ایم که 85 درصد از آنها طی این 18 ماه ، معتاد و 15 درصد دیگر هم کارتن خواب هستند. وی خاطرنشان کرد: هزینه هر فرد معتاد 20 تا 30 هزار تومان است؛ فرد معتاد به دلیل حواشی و تنش‌های موجود در کانون خانواده مجبور می‌شود به خیابان‌ها رو بیاورد.

وی اضافه کرد: بی ثباتی در وضعیت فرد معتاد از زمانی آغاز می‌شود که فرد به استعمال مواد مخدر رو می‌آورد، خانواده او را طرد می‌کنند و به این ترتیب آسیب‌ها با جدایی از کانون گرم خانواده آغاز می‌شود.معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: برخی معتادان به علت آبروی خانواده و برای اینکه ضرر اعتیاد متوجه خانواده نشود، خانه را ترک می کنند.

شمسی با اشاره به بی‌اعتمادی اجتماعی نسبت به افراد معتاد، افزود: پدیده کارتن خوابی فرآیند طولانی مدتی را طی می‌کند و برای بازگرداندن معتادان از مسیر اعتیاد به جامعه به اقدامات اساسی بیشتری نیاز داریم.

براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون دو میلیون و 808 هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف موادمخدر مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: