کد خبر: ۱۹۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 18
آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و آزمایشگاه علوم شناختی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در تیرماه جاری اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان "آشنایی با روش‌های تحریک الکتریکی و کاربرد بالینی، پژوهشی و مطالعات شناختی آن" کرده‌اند.

شفاآنلاین>سلامت>از سوی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز کارگاه آموزشی آشنایی با روش‌های تحریک الکتریکی برگزار می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و آزمایشگاه علوم شناختی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در تیرماه جاری اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان "آشنایی با روش‌های تحریک الکتریکی و کاربرد بالینی، پژوهشی و مطالعات شناختی آن" کرده‌اند.

تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای (tES) در سال‌های اخیر به عنوان یکی از راهکارهای درمانی پیشرو در سلامت روان و ابزاری مطالعاتی برای پژوهشگران حوزه علوم اعصاب مطرح شده است.

بر این اساس شرکت‌کنندگان در این دوره‌ آموزشی با روش‌های تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای با جریان مستقیم (tDCS) و با جریان متناوب (tACS) و همچنین تحریک فراجمجمه‌ای با نویز رندوم (tRNS) آشنا خواهند شد.

در این دوره همچنین چگونگی استفاده از دستگاه‌های تحریک الکتریکی در بخش عملی کارگاه ارائه می‌شود. آشنایی با شیوه‌های طراحی پروژه‌های مربوط و ارتقای عملکرد عصبی از دیگر ‌بخش‌های این دوره‌ آموزشی است.

آشنایی متخصصان حوزه‌ سلامت روان با کاربرد روش‌های تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای در ارتقای عملکرد عصبی، آشنایی روانپزشکان با کاربرد روش‌های تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای در درمان اختلالات روانپزشکی و آشنایی پژوهشگران علوم اعصاب با ابعاد مطالعاتی روش‌های تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای و افق‌های پژوهشی پیش‌رو از جمله اهداف این کارگاه آموزشی به شمار می‌رود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: