کد خبر: ۱۹۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 17
ان‌شاءالله مردم نتیجه آن را به زودی احساس می‌کنند. بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ثبت نام سکه داشتیم که متاسفانه ۵۰ نفر ۵ درصد از این ثبت نام ها را در اختیار دارند
شفا آنلاین>اجتماعی>رییس سازمان بازرسی کشور از ورود این سازمان به بازار سکه، ارز، مسکن و خودرو خبر داد و گفت: ان شاءالله مردم به زودی نتیجه ورود سازمان بازرسی به این بازارها را احساس می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، ناصر سراج در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با رییس سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان اظهار کرد: ما اوایل هر سال برنامه‌های کل سال را برنامه ریزی و ابلاغ می‌کنیم. سه نوع برنامه ریزی مستمر، فوق‌العاده و موردی داریم. برنامه ریزی مستمر ابتدای هر سال ابلاغ می‌شود و برنامه ریزی فوق العاده نیز بر اساس درخواست مسئولان عالی کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بر اساس فرامین مقام معظم رهبری در چهار بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز وارد شدیم و اقدامات اساسی انجام دادیم، گفت: ان‌شاءالله مردم نتیجه آن را به زودی احساس می‌کنند. بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ثبت نام سکه داشتیم که متاسفانه ۵۰ نفر ۵ درصد از این ثبت نام ها را در اختیار دارند.

سراج خاطرنشان کرد: این حجم انبوه خرید سکه‌ها قطعا در بازار طلا تاثیر می‌گذارد. در بازار ارز نیز به دقت وارد شدیم و اقدامات خوبی انجام دادیم. در حوزه مسکن نیز ورود کردیم و در عرض یکی دو ماه قیمت مسکن توسط دلالان بالا رفت که امیدواریم با همکاری وزارت مسکن بتوانیم در این حوزه اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به ورود این سازمان در بازار خودرو اظهار کرد: وضعیت بازار خودرو نیز تقریبا مانند بازار مسکن بود و پول‌های سرگردان و نقدینگی بیش از حد باعث شد که برخی خودروها حتی تا صد میلیون تومان گران شوند. به عنوان مثال خودرو سوزوکی در حدود ١٠٠ میلیون تومان، خودرو ٢٠٠٨ ، ٧٠ الی ٨٠ میلیون تومان و خودرو استپ وی حدود ٣٠ میلیون تومان گران شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در همین ارتباط سازمان ورود و سایت‌هایشان را بررسی کرد. امیدواریم بتوانیم ضمن کنترل قیمت ها شاهد کاهش قیمت هم باشیم. معتقدیم این قیمت‌ها حبابی است و قسمت واقعی نیست و مصرف کنندگان واقعی نیز در این بازارها وجود ندارند و اکثرا دلال‌ها هستند که بازار را ملتهب می کنند که امیدواریم با کمک دولت این مشکلات برطرف شود.

سراج با اشاره به اینکه فردا دوشنبه جلسه ستاد مبارزه با فساد اقتصادی و سازمان بازرسی کل کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان سه قوه در این جلسه حضور دارند و امیدواریم در این جلسه در خصوص ٤ بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه تصمیم گیری شود.

وی به موضوع خودروهای خارجی و گران شدن بیش از حد آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) هک شد و حدود ٥ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعدا حدود ٤ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می‌رسد، مانند ولوو و بی ام و که هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند.

امیدواریم با همکاری سه قوه این بازار را کنترل و قیمت‌ها را به قیمت واقعی برسانیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: