کد خبر: ۱۹۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 21
دبیر جشنواره طعم سلامت با اشاره به ترویج سبک زندگی سالم در این جشنواره گفت: آرمان ما در سلامت غذا، تهیه مواد غذایی بدون سموم، کود شیمیایی و عملیات تراریخته است.

شفاآنلاین>سلامت>دبیر جشنواره طعم سلامت با اشاره به ترویج سبک زندگی سالم در این جشنواره گفت: آرمان ما در سلامت غذا، تهیه مواد غذایی بدون سموم، کود شیمیایی و عملیات تراریخته است.

به گزارش شفاآنلاین،مجید میرزایی در مورد جشنواره طعم سلامت اظهارداشت: ابتدا رویکرد این جشنواره بر تغذیه با تاکید بر سلامت آن بود و سپس تصمیم گرفتیم در این رویداد به موضوع سلامت فراگیرتر نگاه کنیم و برهمین اساس هرآنچه به سلامت و سبک زندگی سالم ارتباط دارد دراین نمایشگاه مشاهده می شود.

وی یادآور شد: برگزار کننده این جشنواره مرکز فرهنگی تحقیقاتی غذای سالم است که از سال 1384 تا کنون فعالیت های فرهنگی و تحقیقاتی خود را در حوزه غذای سالم پی گرفته و تا کنون همایش ها و سمینارهای علمی و اجتماعی زیادی را در این حوزه برگزار کرده است و نمایشگاه «غذا و سلامت»در سال 94 به همت همین موسسه فرهنگی به سرانجام رسید.

دبیر دومین جشنواره طعم سلامت عنوان کرد: بحث سلامت و تغذیه سطوح و تعاریف مختلفی دارد؛ آرمان و ایده آل ما در سلامت غذا از مزرعه تا سفره است به این معنی که در تهیه  مواد غذایی از سموم وکود شیمیایی استفاده نشود. همچنین عملیات تراریخته یا اصلاح بذر نیز روی آن انجام نشود و در زمان فراوری و نگهداری محصول  افزودنی های مضر یا حتی کم ضررهم اضافه نشود. 

میرزایی افزود: همچنین درمرحله مصرف غذا که به صورت طبخ  یا مصرف معمولی(خام) موادغذایی است نیز از هیچ روش غیر طبیعی استفاده نشود بدین ترتیب ما می توانیم به مردم این اطمینان را بدهیم که این غذا کاملا طبیعی یا ارگانیک است.

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو بر این باور است که با توجه به کثرت جمعیت و کمبود امکانات، امکان دسترسی به مواد غذایی ارگانیک و طبیعی برای همه میسر نیست . تمامی محصولات غرفه های مختلف این نمایشگاه طبیعی و ارگانیک هستند ضمن اینکه نشان های استاندارد سیب سلامت و نشان های مخصوص سازمان غذا و دارو را هم دارند که تاکید ما بر روی ارگانیک بودن آنهاست.

دبیر جشنواره طعم سلامت گفت: امیدواریم بتوانیم بیش از این ها در زمینه سلامت جامعه و مردم گام برداریم به همین منظور و در ادامه برنامه های مختلفی در زمینه سلامت تغذیه خواهیم داشت. هزینه های زیادی در جامعه سربار ما شده اند از جمله بیماری ها و قاچاق مواد غذایی که ما امیدواریم با دغدغه سلامتی که داریم بتوانیم همفکران خود در جامعه  را بشناسیم و با آنها متحد شویم و حرکت ملی را در این زمینه رقم بزنیم.

میرزایی یادآور شد: تغذیه فرایندی است که خطرات ایجاد شده در بدن را طی سالیان بروز میدهد و خطرات ناشی از مصرف مواد غذایی بد سریعا خود را نشان نمی دهد. ما با شعار «تغذیه سالم پس انداز سلامتی است» در این جشنواره معتقدیم که می توان با اصلاح سبک تغذیه، سلامتی را در خود پس انداز کنید. یعنی به جای اینکه در انتظار بیماری باشیم می توانیم با اصلاح سبک تغذیه این نگرانی را از مردم بگیریم و سلامتی را پس انداز کنیم. همانطور که حکیم ابن سینا میگوید: غذای شما دوای شماست و دوای شما غذای شماست.

وی ادامه داد: غذا می تواند یک خودکشی لذیذ و پنهان باشد اما الزاما لذت مساوی سلامتی نیست.  برخلاف آنچه مردم فکر می کنند که موادغذایی سالم گران است اما وقتی همین میزان هزینه را با هزینه هایی که برای بیماری های حاصل ازمصرف غذاهای ناسالم می شود مقایسه می کنیم متوجه می شویم که غذای سالم ارزان است.

دبیر جشنواره طعم سلامت توضیح داد: در این جشنواره در کنارغرفه های فروش مواد غذایی ارگانیک مشاوره های رایگانی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده: مشاوره مزاج شناسی، طب سنتی، مشاوره تغذیه، مشاوره عنبیه شناسی و... که بازدیدکنندگان عزیز می توانند به صورت رایگان ازمشاوره پزشکان حاضر در این نمایشگاه بهره مند شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: