کد خبر: ۱۹۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 18
رسول خضری: این موضوع معارض قوانین مدنی و خانواده بوده و به طور حتم قوه قضائیه باید با آن موافقت کند و اگر موافقت نکند به تحقق نمی رسد
شفا انلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه را مستلزم موافقت قوه قضائیه دانست.

به گزارش شفا آنلاین، رسول خضری در رابطه با حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه، گفت: یکی از خواسته ها و مطالبات مهم اعضای فراکسیون خانواده مجلس در نشست مشترک با دکتر لاریجانی توجه به این موضوع بود؛ البته نظر رییس مجلس این بود که چون بحث حقوقی است باید دادگاه خانواده،  قوه قضائیه و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس آن را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه را نیازمند موافقت قوه قضائیه دانست و افزود: این موضوع معارض قوانین مدنی و خانواده بوده و به طور حتم قوه قضائیه باید با آن موافقت کند و اگر موافقت نکند به تحقق نمی رسد.

وی با بیان اینکه ماندن واژه طلاق(Divorce) در شناسنامه افزایش بار روانی و مشکلات را برای خانم ها به همراه دارد، تصریح کرد: با حذف واژه طلاق مشکلات روانی فرد تسهیل می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه خواسته ای به حق است، گفت: این موضوع تخصصی بوده بنابراین نیاز است کمیسیون قضایی و قوه قضائیه با کارکارشناسانه آن را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه قوانین مدنی کشور جزو قوانین مترقی منطقه است، تصریح کرد: هر گونه دستکاری و ورود در این قوانین نیاز به کارکارشناسی بسیار قوی دارد.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: حذف واژه طلاق از شناسنامه امری حائز اهمیت است که  جهت حذف بار روانی باید مورد توجه قرار گیرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
0
0
سلام خواهش میکنم سعی کنیدحذف بشه چون اسم توشناسنامه هست کارنمیدن به خانومای مطلقه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: