کد خبر: ۱۹۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 18
انجمن ملی ام اس آمریکا پیشنهاد می کند که شما به حدود 200 تا 600 واحد ویتامین دی روزانه نیاز دارید
شفا آنلاین>سلامت>شاید شما هم شنیده باشید که محققین دریافته اند بین کمبود ویتامین دی و برخی بیماری های عصبی ارتباط وجود دارد . اخیرا دانشمندان در حال بررسی میزان ویتامین دی در بدن افراد مبتلا به ام اس می باشند. نشانه های امیدوارکننده زیادی وجود دارد که دریافت ویتامین دی به میزان کافی ، می تواند باعث بهبود علائم بیماری در افراد مبتلا به ام اس <MS patients>شود .

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس مطالعات انجام شده نقش های ویتامین د در پیشگیری و بهبود علایم MSعبارتند از:
1)کاهش سرعت پیشرفت بیماری:
محققان علائم افراد را در مراحل اولیه MS بررسی کردند. آنها دریافتند کسانی که میزان ویتامین D  خونشان بالاتر بود ، مشکلات کمتری داشتند.
2) پیشگیری از MS
مطالعات نشان می دهد که کودکانی  که نور خورشید بیشتری دریافت می کنند (مهمترین راه دریافت ویتامین D) ،  احتمال ابتلا به بیماری ام اس در آینده برایشان کمتر است. همچنین برخی تحقیقات دیگر نشان می دهد که در افرادی که از خط استوا دورتر  زندگی می کنند (جایی که نور خورشید کم تر است)  میزان احتمال ابتلا به ام اس بیشتر است.
هنوز معلوم نیست که ویتامین D از چه طریقی کمک می کند ولی به نظر می آید که علت آن تاثیر بر سیستم ایمنی می باشد .
 
چقدر ویتامین دی نیاز دارم؟
بحث های زیادی در مورد میزان ویتامین D موردنیاز روزانه وجود دارد با این حال انجمن ملی ام اس آمریکا  پیشنهاد می کند که شما به حدود 200 تا 600 واحد ویتامین دی روزانه نیاز دارید.
چگونه می توانم میزان ویتامین دی را در بدنم افزایش دهم؟
نور خورشید:
 سعی کنید روزانه حداقل بین 10 تا 15 دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرد ، هرچند در نظر داشته باشید که میزان زیاد قرار گرفتن در نور آفتاب هم خطرات خود از جمله سرطان پوست  را به دنبال دارد  ولی زمان 10 تا 15 دقیقه برای هر روز تقریبا بی ضرر می باشد
غذا :

    ماهی قزل آلا، ماهی تن و ساردین دارای ویتامین D هستند.
    مقادیر کمی هم در جگر گاو، پنیر و زرده تخم مرغ وجود دارد.
    گاهی اوقات ویتامین ها و مواد معدنی به مواد غذایی اضافه می شوند که به طور طبیعی آنها را ندارند.  برای مثال امروزه انواع غلات ، آب پرتقال ، ماست و شیر که با ویتامین دی غنی شده اند در فروشگاههای مختلف به راحتی یافت می شوند.

مکمل ها:
امروزه انواع و اشکال ویتامین دی به تنهایی  و  یا در ترکیب با سایر ویتامین ها و موادمعدنی و  مکمل ها به راحتی قابل دسترسی می باشد
اگرچه میزان بالاتر از حد مجاز این مکمل ها ممکن است عوارض مختلفی ایجاد  کند اما امروزه بسیاری از محققان،  به خصوص برای افراد ساکن شهر های بزرگ و  صنعتی یا کسانی که سبک زندگی آنها روی سیستم عصبی ، سیستم ایمنی ، تغذیه و نور آفتاب دریافتی روزانه تاثیر می گذارد ، دریافت مکمل ویتامین دی را به صورت اقدامی پیشگیرانه از ام اس توصیه می کنندncbi.nlm.nih.gov

.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: