کد خبر: ۱۹۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 07
سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهد
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تمامی خدمات کوتاه مدت این سازمان امسال به صورت غیرحضوری انجام می شود که این موجب کاهش دو میلیون مراجعه مستقیم است.

به گزارش شفا آنلاین، سید تقی نوربخش روز دوشنبه در دومین همایش بزرگ نظام اداری کشور افزود: سازمان تامین اجتماعی(Social Security) یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

وی ادامه داد: پنج میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر، تمام ابعاد زندگیشان توسط این سازمان تمیشیت می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این که این سازمان در سه عرصه خدمات بیمه، درمان و اقتصادی فعال است، گفت: این سازمان نقش اساسی در ایجاد فضای کسب و کار، رضایتمندی و یا عدم رضایتمندی جامعه و امنیت کشور را بر عهده دارد.

نوربخش به تاریخچه 60 ساله سازمان تامین اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: مکانیزم بیمه ای این سازمان، مکانیزم بین نسلی است و این سازمان بیشترین حجم داده ها به صورت تاریخی نسبت به سایر دستگاه ها را در کشور داشته است.

وی ادامه داد: تا پایان سال 96 بیش از 50 میلیارد داده در این سازمان ثبت شده است. این داده ها باید در حفظ شود، اولین داده در سال 52 در این سازمان تشکیل شد و سپس برای تشکیل داده ها فراز و فرودهایی را شاهد بودیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در سال های 76 و 77 اقدامات موثری در بحث سخت افزاری اتفاق افتاد و در زمینه نرم افزاری نیز در همین سال ها شاهد لاغر سازی پرونده ها بودیم.

نوربخش ادامه داد: در دولت های نهم و دهم، هشت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تغییر یافت و تمام فعالیت ها در این سال ها فریز شد.

وی گفت: با آغاز کار دولت روحانی برنامه های این سازمان مبتنی بر نهضت فناوری نوین جلو رفت و در زمینه زیرساختی نیز شبکه وسیعی ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بودجه این سازمان را در سال 97، 100 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و و اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد – هزینه ای است.

نوربخش خاطرنشان کرد: در زمینه سرویس های غیرحضوری، خدمات ما بسیار خوب و موثر بوده است، در سال 97 تمامی خدمات کوتاه مدت به صورت غیرحضوری خواهد بود که این باعث می شود مراجعه بیش از دو میلیون نفر کاهش یابد.

وی بیان کرد: از یک سال گذشته دیگر نیازی به دفترچه و نسخه در بسیاری از مراکز درمانی نیست و نسخه جای خود را به نسخه الکترونیکی داده است به طوری که در سال 96، 65 میلیون نسخه الکترونیکی صادر شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: هم اکنون در چهار استان صدور نسخه الکترونیکی در حال اجرا شدن است به طوری که در استان یزد تقریبا همه پزشکان بدون نسخه نویسی خدمات ارائه می کنند.

وی تاکید کرد سازمان تامین اجتماعی این آمادگی را دارد در سه ماه نسخه الکترونیکی را در کل کشور پیاده سازی کند و حتی سازمان های بیمه گر دیگر را نیز تحت پوشش قرار دهد.

نوربخش ادامه داد: امیدواریم در سال 97 بتوانیم کاملا دفترچه را حذف کنیم که این اقدامی در کنترل هزینه و سهولت در مراجعه خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: