کد خبر: ۱۹۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 05
نرخ بهره تسهیلات خانه یکمی در بافت های ناکارآمد شهری از هشت به 6 درصد کاهش و دوره بازپرداخت آن از 12 به 15 افزایش افزایش یافت
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از افزایش دوره باز پرداخت تسهیلات در محلات باز آفرینی شهری از 12 به 15 سال خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، هوشنگ عشایری افزود: براساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با تصویب و ابلاغ شورای پول اعتبار، نرخ بهره تسهیلات خانه یکمی در بافت های ناکارآمد شهری از هشت به 6 درصد کاهش و دوره بازپرداخت آن از 12 به 15 افزایش افزایش یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق این مصوبه، افرادی که در بافت های ناکارآمد شهری در کلانشهرها تسهیلات 80 میلیونی تومانی دریافت می کردند، باید با نرخ سود هشت درصد و دوره باز پرداخت 12 سال و قسط ماهیانه 865 هزار تومان وام را بازپرداخت کنند.

وی افزود: براساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار، نرخ بهره تسهیلات به 6 درصد کاهش و دوره باز پرداخت به 15 سال افزایش و مبلغ قسط نیز به 675 هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، شرط خانه اولی بودن در بافت های ناکارآمد شهری را الزامی ندانست و اظهار داشت: براساس دستور ریاست محترم جمهوری، زوج های جوان در تامین مسکن در بافت های نارکارآمد شهری در اولویت استفاده از تسهیلات قرار دارند.

وزیر راه و شهرسازی چندی پیش با تاکید بر افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن، گفت: اکنون ارزش وام نسبت به قیمت ملک از هفت درصد به 45 تا 50 درصد افزایش یافته است.

«عباس آخوندی» یکی از مدل های حمایت از جانب تقاضای مسکن را یارانه بر سود اعلام کرد و افزود: ادعای بانک مرکزی تا پارسال 22 هزار میلیارد تومان مطالبه از دولت برای یارانه بر سود بود در حالی که دولت چنین پولی نداشت و ادامه این روند در عمل بی اعتمادی گسترده بانک ها نسبت به دولت را ایجاد می کرد.

آخوندی گفت: با اجرای راهکارهای متکی به یارانه، سهم بخش مسکن از کل تسهیلات بانکی به زیر 13 درصد کاهش پیدا کرد و به هفت درصد رسید. این رقم در حالت معمول 22 تا 26 درصد بود و بانک‌ها از بخش مسکن خارج شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: