کد خبر: ۱۹۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 05
طرح سلب حضانت کودکان کار از والدین در حال طی کردن مراحل نهایی است و این طرح به زودی اجرایی می شود
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی گفت: طرح سلب حضانت کودکان کار از والدین در حال طی کردن مراحل نهایی است و این طرح به زودی اجرایی می شود.

به گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی افزود: در مکاتبات خود در اواخر سال 96 با دادستان کل کشور و دادستان انقلاب تهران ، این مجوز را خواستیم که اگر کودکی با ویژگی خاصی ، سه تا چهار بار در خیابان یا به صورت غیراستاندارد مشغول انجام کاری بوده و در مراکز بهزیستی پذیرش و نگهداری شدند و این مدت راهنمایی های لازم صورت گرفته است، از آن والدین سلب حضانت(Custody) شود و در اختیار بهزیستی قرار گیرند که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یاد آور شد: در سال 96 ، دو دوره نسبت به جمع آوری و پذیرش و نگهداری کودکانی که در خیابان و سرکار بودند، اقدام شد چراکه این کودکان به لحاظ شرایط جسمی خاص این دوره نباید در این شرایط زندگی کنند.

وی اضافه کرد: این کودکان را در مراکز بهزیستی پذیرش کردیم اما یکی از مشکلات بزرگ ما در این رابطه این بود که بلافاصله والدین آنان می آمدند و متقاضی برگشت کودک به خانواده بودند و به لحاظ حقوقی و قضایی مکلف بودیم که این کودکان را برگردانیم.

محسنی بندپی اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن این طرح از سوء استفاده از کودکان جلوگیری شود و شمار کودکان کار تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

سامانه ای برای ثبت کودک کار در کشور تعریف نشده و به طور قطع آمار دقیقی وجود ندارد اما براساس تخمین و برآوردهای سازمانهای مردم نهاد سه تا هفت میلیون کودک کار در کشور وجود دارد .

گفتنی است ایران در سال 1372 به کنوانسیون حقوق کودک پیوسته است و لازم است که در جهت ساماندهی کودکان کار و خیابان اقدامات موثری صورت گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار