کد خبر: ۱۹۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 01
در حال حاضر 9 میلیون نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی در شغل شریف کارگری از خدمات این سازمان بهره مند هستند
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر 9 میلیون نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی در شغل شریف کارگری از خدمات این سازمان بهره مند هستند.

به گزارش شفا آنلاین، محمدحسن زدا روز به مناسبت روز جهانی کار و کارگر افزود: ما این افراد را کارگر نمی نامیم بلکه این افراد به عنوان شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی محسوب می شوند.

وی تعداد افراد بیمه شده اصلی در سازمان تامین اجتماعی(Social Security) را حدود 14 میلیون نفر بیان کرد و اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی افتخار خدمتگذاری به این افراد را دارد، البته 5 میلیون و 500 هزار نفر مستمری بگیران و افراد تبعی آنها نیز از خدمات این سازمان بهره مند هستند که در مجموع 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان است.

زدا با اشاره به اینکه کارگران در صندوق تامین اجتماعی شراکت دارند، اضافه کرد: اکثریت این افراد از جامعه شریف کارگری به عنوان ذینفعان اصلی سازمان تامین اجتماعی محسوب می شوند و بخش عمده منابع مالی این سازمان به واسطه اشتغال(Employment) آنان تامین می شود.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی برای خدمت رسانی به جامعه کارگران شکل گرفته است و خدمات این سازمان موجب امیدواری و اطمینان خاطر آنان می شود، البته هفته کارگر فرصت خوبی است تا فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته را برای بهبود خدمات ارائه شده به جامعه کارگری را مرور کنیم.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: کارگران تحت پوشش این سازمان همراه با اعضای خانواده خود از خدمات گسترده بهره مند هستند و با پرداخت حق بیمه برای ایام سالمندی، بیماری یا بیکاری(Unemployment) نیز پشتوانه ای مطمئن خواهند داشت.

زدا همچنین به نامگذاری سال ٩٧ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی، اشاره کرد و گفت: یکی از نتایج حمایت از کالای ایرانی افزایش اشتغال کارگران است و سازمان تامین اجتماعی نیز با توسعه اشتغال امکان بیشتری برای توسعه خدمات خواهد داشت و امیدواریم در سال حمایت از کالای ایرانی شاهد رشد اشتغال و افزایش تعداد بیمه شدگان باشیم.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: هر کارگری که در هر جایی مشغول به کار شود، از روز اول اشتغال باید تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد و توصیه می شود کارگران وضعیت بیمه پردازی خود را از طریق سامانه استعلام سوابق این سازمان بررسی کنند تا در صورت نیاز بتوانند حقوق قانونی خود را پیگیری کنند.

زدا اظهار داشت: برای بررسی وضعیت بیمه پردازی افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می توانند به پایگاه اطلاع رسانی رسمی سازمان به نشانی www.tamin.ir مراجعه کنند، همچنین امکان استفاده از کد دستوری #١٤٢* از طریق گوشی همراه نیز وجود دارد و بیمه شدگان به راحتی می توانند از آخرین وضعیت بیمه پردازی خود مطلع شوند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: