کد خبر: ۱۹۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 29
لایحه حمایت از کودکان باید هر چه زودتر تصویب و برای اجرا ابلاغ شود اکنون دو تا سه ماده این لایحه در کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و هنوز روی این مواد به جمع بندی نرسیدند
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تدوین لایحه حمایت از کودکان تابستان امسال نهایی شده و به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.

به گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی افزود: لایحه حمایت از کودکان باید هر چه زودتر تصویب و برای اجرا ابلاغ شود اکنون دو تا سه ماده این لایحه در کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و هنوز روی این مواد به جمع بندی نرسیدند.

وی خاطرنشان کرد: برای لایحه حمایت از کودکان هر جا که نیاز به مشورت های بهزیستی بوده است، ما حضور پیدا کرده ایم و نظرات کارشناسی خود را در آن جلسات ابلاغ کردیم و قرار شده که در همین تابستان این لایحه با همکاری مجلس نهایی شود و به صحن مجلس پیشنهاد شود.

محسنی بندپی درباره بازدارندگی این لایحه در زمینه کودک آزاری(child abuse)، گفت: شدت مجازات برای والدین کودک آزار بر اساس این لایحه، بیشتر خواهد بود و به طور جدی تر با آنان برخورد می شود.

وی تاکید کرد: با تصویب لایحه حمایت از کودکان، قاضی بهتر می تواند برای والدین کودک آزار حکم صادر کند و شرایط برخورد با کودک آزاران با این لایحه شدیدتر می شود.

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در سال 88 از سوی قوه قضائیه به دولت تقدیم شد و پس از آن در سال 90 به مجلس ارسال شد. این لایحه از آن سال همچنان در دست بررسی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: