کد خبر: ۱۹۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 28
پس از کش و قوس های فراوان برای تصویب طرح جدید ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اجرای این طرح نیز با همان رفت و برگشت ها در حال گذر است و بین زمین و آسمان مانده است
شفا آنلاین>اجتماعی>رویه بی انظباطی میان دستگاه های مختلف برای زمان اجرای طرح ترافیک در حالی ادامه دارد که پلیس در اظهاراتی اعلام کرده بود که تا پایان اردیبهشت ماه طرح جدید به صورت کامل اجرا می شود و از 15 اردیبهشت تا پایان ماه به مدت دو هفته طرح به صورت ارشادی و بدون جریمه اجرایی خواهد شد ولی شهرداری این موضوع را نفی می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، پس از کش و قوس های فراوان برای تصویب طرح جدید ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اجرای این طرح نیز با همان رفت و برگشت ها در حال گذر است و بین زمین و آسمان مانده است. انتظار می رفت پس از تکمیل زیرساخت ها از سوی معاونت حمل و نقل تا پایان فروردین طرح جدید اجرایی شود ولی خبری از زیرساخت ها نبود.

سردار محمدرضا مهماندار، درباره نحوه اجرای طرح ترافیک جدید در 29 فروردین اظهار داشت: «یکی از دغدغه هایی که از ابتدای پیشنهاد طرح برای شهرداری و به ویژه پلیس وجود داشت؛  زمان کم و محدود برای تصمیم گیری و اجرای این طرح بود.»

وی همچنین اعلام کرده بود که به پیشنهاد پلیس برای اجرای طرح در سال 98 توجهی نشد: « پیشنهاد نیروی انتظامی در ابتدای ارائه طرح این بود که اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی، آماده سازی زیرساخت ها و طی فرآیند اطلاع رسانی در سال 97 انجام شود و چنانچه تغییراتی نیاز است در طرح جدید لحاظ و نهایتا در سال 98 اجرایی و عملیاتی شود.»

انتقادها به طرح جدید ترافیک در حالیست که محمدعلیخانی، عضو شورای شهر و کمیسیون عمران شورا درباره فرافکنی های پورسیدآقایی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به وی تذکرای داده و از ضرر عدم اجرای طرح ترافیک سخن گفته بود: « متاسفانه شنیده ام طی چند روز اخیر هر کس به طرح جدید انتقاد می کند ایشان به جای پاسخگویی درباره طرح جدید می گوید به شورا اعتراض کنید. این کار بسیار ناشایست است و ما تذکرات لازم را خواهیم داد.

وی ادامه داد: من از روز اول انتقادهای بسیاری به طرح جدید داشتم و معتقد بودم طرحی که عجله ای باشد و این حجم تغییرات داشته باشد نمی تواند نتایج خوبی داشته باشد اما چون ایشان محکم ایستادند و دلالیل بسیار آوردند ما نیز اعلام آمادگی کردیم. من به خاطر مشکلات این طرح و عدم پاسخگویی مناسب از شهروندان تهرانی پوزش می خواهم. از اول اردیبهشت، هر روزی که اجرای طرح به تاخیر بیفتد شهرداری متضرر می‌شود و ما در واقع با این طرح شهرداری را از درآمد خودش محروم کردیم.»

رویه بی انظباطی میان دستگاه های مختلف برای زمان اجرای طرح ترافیک در حالی ادامه دارد که پلیس در اظهاراتی اعلام کرده بود که تا پایان اردیبهشت ماه طرح جدید به صورت کامل اجرا می شود و از 15 اردیبهشت تا پایان ماه به مدت دو هفته طرح به صورت ارشادی و بدون جریمه اجرایی خواهد شد.

سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در همین زمینه گفته است: « ما همه تجهیزات را تأیید کردیم و انشاءالله از 15 اردیبهشت ماه اجرایی می شود. به احتمال زیاد تا 2 هفته بعد از 15 اردیبهشت، طرح ترافیک به صورت ارشادی اجرا خواهد شد. تمام تلاش ما این است که در اجرای این طرح، حقی از مردم ضایع نشود. اگر چه ما مخالف طرح جدید بودیم اما پس از تصمیم شورای شهر همه جوانب از سوی پلیس بررسی شد.»

 با این وجود معاونت حمل و نقل شهرداری در خصوص طرح ترافیک سال 1397 اعلام کرده است که شهرداری تهران با توجه به آمادگی کامل برای اجرای طرح ترافیک جدید، برنامه‌ای برای تمدید مهلت اعلام‌شده ندارد و طرح ترافیک سال جاری را طبق ضوابطی که از قبل تعیین و اطلاع‌رسانی شده است، از روز پانزدهم اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد کرد.

معاونت حمل و نقل در این رابطه در اطلاعیه ای در روز پنج شنبه 6 اردیبهشت اعلام کرد: «پیرو اطلاعیه‌های قبلی سازمان حمل و نقل و ترافیک در خصوص طرح ترافیک سال 1397 به اطلاع عموم شهروندان گرامی می‌رساند که شهرداری تهران با توجه به آمادگی کامل برای اجرای طرح ترافیک جدید، برنامه‌ای برای تمدید مهلت اعلام‌شده ندارد و طرح ترافیک سال جاری را طبق ضوابطی که از قبل تعیین و اطلاع‌رسانی شده است، از روز پانزدهم اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد کرد.»

این اختلافات و عدم اطلاع رسانی دقیق در حالیست که برخی از سهمیه بگیران در سال های گذشته همچنان در سرگردانی برای گرفتن سهیمه رایگان خود هستند. معلولان حرکتی یکی از این دسته افراد هستند. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرده که امسال به معلولان آرم طرح ترافیک رایگان نمی دهیم و سازمان بهزیستی نیز معرفی نامه برای آنها صادر نمی کند و از سوی دیگر دفاتر خدمات الکترونیک شهر مدارک این افراد را قبول نمی کنند و این گونه هر روز این افراد درگیر ثبت نام و جمع آوری مدارک از این سازمان به سازمان دیگر هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: