کد خبر: ۱۹۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 24
مشارکت بین بخشی یکی از اصول اجتماعی شدن سلامت است؛ چراکه حداکثر ۲۵ درصد از عوامل سلامت در اختیار وزارت بهداشت و ۷۵ درصد دیگر در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

شفاآنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار "سلامت برای همه" سازمان جهانی بهداشت، شکل گیری و مشارکت فعالانه کانون‌ها و مجامع سلامت در سطح محلات است تا شاهد مشارکت ساختارمند مردم در محلات باشیم.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سید محمد هادی ایازی اظهار داشت: مشارکت بین بخشی یکی از اصول اجتماعی شدن سلامت است؛ چراکه حداکثر ۲۵ درصد از عوامل سلامت در اختیار وزارت بهداشت و ۷۵ درصد دیگر در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

وی تعداد مصدومان و مجروحان حوادث ترافیکی در سال ۹۵ را ۳۳۳ هزار نفر عنوان کرد و افزود: نظام سلامت در مصدومیت مردم در حوادث ترافیکی، نقشی نداشته، اما نقش نظام سلامت مربوط به پیامدهای این حوادث است و باید اقداماتی انجام شود که میزان مصدومین و تلفات حوادث ترافیکی کاهش پیدا کند و شرط آن فرهنگسازی، اصلاح مهندسی ترافیک و ارتقای استانداردهای خودرو است و در این صورت آمار تلفات و مصدومان کاهش پیدا می‌کند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم همکاری‌های بین بخشی در حوزه سلامت، افزود: سازمان جهانی بهداشت تاکید ویژه‌ای دارد که دستگاه‌های اجرایی باید به وزارت بهداشت کمک کنند تا بتوانند مشکلات نظام سلامت را برطرف کنند.

ایازی از تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مجمع ملی، استانی و شهرستانی سلامت به عنوان اقداماتی در راستای افزایش مشارکت بین بخشی در حوزه سلامت یاد کرد و گفت: عالی‌ترین مقام اجرایی در کشور، استان و شهرستان، رییس مجمع سلامت هستند و جلسات آن با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سلامت تشکیل می‌شود و به دنبال اقداماتی هستند که به سلامت مردم کمک کند.

وی تصریح کرد: اگر در مناطق مختلف کشور مکان‌هایی برای افزایش تحرک و فعالیت بدنی مردم فراهم و یا آب سالم در اختیار مردم باشد، سلامت مردم تامین می‌شود.

برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: