کد خبر: ۱۹۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 25
وقتی با همکاران خود علاقه مندی های کاری مشترکی دارید، هر دو شما روی موضوع های مشابه تمرکز می کنید و هر دو نگاه یکسانی به مشکلات و مسایل پیش رو دارید.
 شفا آنلاین>اجتماعی>پس از پایان یافتن تعطیلات نوروزی، اغلب کارمندان امروز سرکارهای خود حاضر شده و زندگی عادی خود را آغاز کردند.

به گزارش شفا آنلاین: از آنجا که کار کردن یک فعالیت تکراری و روزانه است، برای حفظ روحیه و خلاقیت خود بهتر است به بعضی مسایل توجه بیشتری داشته باشیم و برخی ترفندها را اجرایی کنیم. به همین منظور، ما در ادامه این مطلب به معرفی و توضیح نکاتی پرداخته‌ایم که خوب است به آنها توجه داشته باشید تا همیشه با انرژی کامل و مملو از ایده و طرح‌های جدید به انجام مسئولیت‌های خود بپردازید. همراهمان باشید.



به استقبال تفاوت‌ها بروید

وقتی با همکاران خود علاقه مندی های کاری مشترکی دارید، هر دو شما روی موضوع های مشابه تمرکز می کنید و هر دو نگاه یکسانی به مشکلات و مسایل پیش رو دارید. با اینکه این مساله بسیار خوشایند است و منجر به رابطه ای صمیمی تر و گرم تر می شود اما می تواند شما را از دستیابی به موفقیت های مهم تر و بزرگ تر دور کند. شریک یا همکاری که دیدگاه متفاوتی با شما دارد، مسایل را به گونه ای می بیند که شما نمی بینید. شاید او در مسایلی که شما در آن ضعف دارید بهتر باشد و برعکس آن نیز صادق است، شما در مسایلی بسیار قوی تر از او هستید.

همین تفاوت ها باعث می شوند تا همه چیز بهتر پیش برود زیرا شما دو نفر مکمل هم هستید و بهتر می‌توانید برای حل مشکلات یا پیشبرد اهداف تلاش کنید. همچنین شما در شغل خود به افراد باهوش نیاز دارید. افرادی که ایده های خوبی در سر دارند نه افرادی که شما دوست دارید در کنار آنها وقت بگذرانید و با یکدیگر ناهار بخورید. کسی که با شما مخالفت می کند باعث می شود تا بهتر و درست تر فکر کنید. کسی که در کار «اما» می آورد می تواند نگاه جدیدی در مورد مسایل به شما ببخشد که شاید هرگز به آن فکر نمی کنید.

مسئولیت جدید به عهده بگیرید

نیازهای شرکت خود را بررسی کنید و کمبودهایی که به آن بی توجهی شده است را کشف کنید. با هوشمندی خود می توانید این اشکالات را بررسی و در جهت حل مشکل قدم بردارید.

کارهای سخت را در ابتدای روز انجام دهید

ابتدای صبح چون ذهن بازتر است و مغز خسته نیست، بهتر است کارهای سخت را انجام دهید. به این ترتیب، در طول روز می توانید از فشار کاری خود بکاهید.

چگونه در محل کار خلاقیت بیشتر و روحیه بهتری داشته باشیم؟

در مورد مشتری‌ها و رقبای خود تحقیق کنید

اگر شغلتان به‌گونه‌ای است که با ارباب رجوع در تماس مستقیم هستید، سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید. در صورت امکان نظرشان را در مورد شرکت، محصولات و سبک کاریتان جویا شوید. اگر کارتان تولید محتواست، می‌توانید نظرات مخاطبان خود را جویا شوید و از ایده‌ها، خواسته‌ها و پیشنهادهایشان در راستای بهبود نوشته‌های خود بهره بگیرید.

همچنین با تحقیق در مورد بازار و رقبای خود سعی کنید شرکت و کار خود را از سکونی که دچار آن شده است رهایی دهید. در این مسیر باید همچون یک کارآگاه، تدبیرگر و قهرمان وارد عرصه شوید و خودنمایی کنید.

مسئولیت‌های خود را سازمان‌دهی کنید

اگر از مسایلی که در طول روز باعث حواس پرتی و پایین آمدن کارایی شما می شوند، مطلع هستید، آنها را مدیریت کنید. آیا در طول روز ایمیل های خود را چک می کنید؟ برای این منظور بهتر است زمانی در صبح، ظهر یا بعدازظهر برای آن تعیین کنید تا در طول روز فقط به کارهای مهم خود رسیدگی کنید.

هیچ کارمندی دوست ندارد تنبلی کند اما این موضوع نخستین دلیل پایین بودن کارایی و بازدهی کاری است. در واقع، برخی از کارها همچون برگزاری جلسات یا چک کردن ایمیل مانع از انجام کار مفید می شوند. بیشتر حواس خود را روی انجام کارهایی متمرکز کنید که تاثیرگذار و مفید هستند.

این را همیشه در ذهن داشته باشید، اگر درست، مفید و موثر کار کنید با کمترین فشار کاری می توانید بیشترین نتیجه را به دست بیاورید.

به بررسی و موشکافی شخصیت خود در محل کار بپردازید

پس از استخدام در شرکت موردنظر و به عهده گرفتن وظایف و انجام کارها شاید تصور کنید برای پیشرفت و طی کردن پله های ترقی فقط به گذشت زمان نیاز دارید. اما مهارت فنی شما به عادت های شغلی و روابط شما با دیگران ربطی ندارد. عادت دایمی عقب انداختن کارها یا بد برخورد کردن با همکاران شاید مسایلی باشند که به واسطه آنها مدیر شما برای بالابردن مقامتان هرگز چراغ سبز نشان ندهد.

شاید جالب باشید بدانید که بیشتر شرکت ها به دنبال استخدام افرادی هستند که هوش احساسی بالایی دارند. یعنی علاوه بر مهارت های فنی، باید روی احساسات خود کنترل داشته باشند و بتوانند به خوبی روابط خود با دیگران را مدیریت کنند. به این توانایی ها، «مهارت نرم» گفته می شود.

مهارت نرم داشتن در استخدام شرکت ها بسیار مهم شده است. افراد به روش های مختلف این مهارت را از خود بروز می دهند. این مهارت به طور کلی شامل هوش احساسی، مهارت های بین فردی و مدیریت ارتباط با دیگران است.

چگونه در محل کار خلاقیت بیشتر و روحیه بهتری داشته باشیم؟

اگر نمی دانید چگونه این مهارت را در خود افزایش دهید، می توانید چند سوال ساده از خود بپرسید:

    آیا از همکاران خود مشاوره می گیرید؟
    آیا تقاضای پیوستن به گروه های مختلف دارید؟
    آیا از شما خواسته می شود مهارت های ارتباطی یا شنیداری خود را بهبود دهید؟
    آیا اجازه ارتباط با مشتری ها را دارید؟
    آیا از شایعه پراکنی های داخل شرکت لذت می برید؟
    آیا مدام با همکاران خود دچار مشکل می شوید؟

اگر پاسخ شما به ۴ پرسش اول «نه» و به دو پرسش آخر «بله» است، دیگر زمان آن رسیده است تا عادت های شخصیتی خود را تغییر دهید زیرا ممکن است به ضرر شغل شما تمام شوند. سعی کنید همیشه شنونده خوبی باشید، حس همدردی داشته باشید، ارتباط شفافی با همکاران برقرار کنید و به آنها احترام بگذارید.

از لینکداین برای بهبود شغل خود استفاده کنید

با اینکه خیلی ها به ادامه کار تجارت در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر در طول سال های آینده مشکوک هستند، اما باید گفت لینکداین آمده است تا برای همیشه بماند. دلیل این ادعا نیز کاملا مشخص است؛ لینکداین برای ارتباطات کاری و حرفه ای طراحی شده است و می توان با آن تجارت کرد. اما هنوز بسیاری از افراد استفاده درست از این شبکه را نمی دانند. بسیاری از کاربران فقط در این شبکه دور هم جمع شده اند و هیچ تعامل کارساز و معنی داری با هم ندارند. آنها عضو گروه های مختلف می شوند اما هرگز فیدهای آنها را نمی خوانند.

لازم نیست خبره سایت های اجتماعی باشید تا بتوانید از این هدیه رایگان دنیای فناوری به نفع خود و حرفه تان بهره بگیرید. فقط کافی است هدف مشخص داشته باشید، مختصر و مفید بودن را در ساخت پروفایل خود در لینکداین رعایت کنید، گروه هایی را انتخاب کنید که برایتان مهم هستند، وقت بگذارید تا متوجه شوید با دوستان خود در لینکداین چقدر ارتباط دو طرفه و تعامل دارید.

چگونه در محل کار خلاقیت بیشتر و روحیه بهتری داشته باشیم؟

حجم کاری خود را کم کنید

بزرگ ترین مشکلی که بیشتر مردم با آن روبه رو هستند، نادیده گرفتن حجم کاری است که باید انجام دهند. آنها بیشتر کار را خود را برای آخرین دقایقی که دارند می گذارند. این نشان از ضعف در حفظ تعادل حجم کاری یک نفر دارد. وقتی پروژه یا کاری در دست انجام دارید باید برای انجام آن برنامه و طرح ریزی کنید. مشخص کنید انجام این کار چقدر زمان نیاز دارد. در صورت امکان، پروژه را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید و انجام آن را برای روز خاصی، برنامه ریزی کنید. حتی اتفاق های ناخواسته ای که ممکن است در مسیر انجام کارهایتان پیش بیایند را نیز پیش بینی کنید. در نظر گرفتن همه این موارد برای آغاز یک کار یا پروژه بسیار ضروری است. به این ترتیب، می توانید در طول همه روزهای کاری خود بهره وری لازم را داشته باشید.

بین کارها فاصله بیندازید

آیا می دانید که انرژی مغز نیز پس از چند ساعت پشت سر هم کار کردن، تحلیل می رود و باعث سردرد می شود؟ دلیل آن این است که مغز برای کارکرد خود گلوکز می سوزاند. برای جلوگیری از این خستگی ها و سردردها باید هر چند ساعت یک بار به خود استراحت دهید. از پشت میز بلند شوید، کمی قدم بزنید، چیزی بخورید یا بیاشامید و سعی کنید به هیچ چیز فکر نکنید. فقط به مغز خود استراحت دهید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر باید سعی کنید هر یکی دوساعت یکبار به مغز خود استراحت بدهید. با این کار، دوباره با فکری باز و ذهنی خالی از فشار به کار خود بازخواهید گشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: