کد خبر: ۱۹۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 22
برخی مواقع دانشگاه و مدرسه یا محل کار استرس زا می‌شوند، به خصوص وقتی به فصل امتحانات نزدیک می‌شویم یا کارهای عقب افتاده زیادی داریم
شفا آنلاین>اجتماعی>استرس و اضطراب تاثیرات منفی در کار و زندگی افراد دارد اما با راهکارهای آسانی می‌توان این موارد را کنترل کرد.

به گزارش شفا آنلاین، برخی مواقع دانشگاه و مدرسه یا محل کار استرس(Stress) زا می‌شوند، به خصوص وقتی به فصل امتحانات نزدیک می‌شویم یا کارهای عقب افتاده زیادی داریم.
 
برخی مواقع دانشگاه و مدرسه یا محل کار استرس زا می‌شوند، به خصوص وقتی به فصل امتحانات نزدیک می‌شویم یا کارهای عقب افتاده زیادی داریم؛ اگر شما هم در این شرایط دچار اضطراب می‌شوید راهکارهای زیر می‌توانند به شما کمک کنند.

راهکارهای عجیبی که به کنترل اضطراب کمک می‌کند
یک استراحت جانانه می‌تواند به شما کمک کند تا از کارهای روتین روزمره خلاص شوید و بدین ترتیب زندگی سالم‌ و شادتری داشته باشید؛همه ما به تعطیلات نیاز داریم، مغز ما هم به استراحت و تعطیلات نیاز دارد. اگر روش‌هایی که برای کنترل استرس به کار می‌برید کارایی لازم را ندارند، شاید زمان آن رسیده باشد که سعی کنید چند روش جدید و عجیب مشابه روش‌های زیر را امتحان کنید:
 
- با دوستی تماس بگیرید که بیش از یک سال است با او تماس نداشته‌اید، ارتباط مجدد با دوستان قدیمی می‌تواند به شما کمک کند تا از دریچه تازه‌ای به زندگی نگاه کنید.
 
- بیرون بروید و یک دقیقه را صرف حس کردن چمن‌های زیر پایتان کنید، این تمرین به شما کمک می‌کند تا با کودک درونتان ارتباط بگیرید. روی چمن‌ها تمرکز کنید و نفس عمیق بکشید.
 
- به لطیفه‌ای که خیلی هم خنده‌دار نیست با صدای بلند بخندید، منظور این نیست که به گوینده لطیفه بی‌احترامی کنید، بلکه روی خندیدن تمرکز کنید تا اندورفین‌های بیشتری در بدن شما آزاد شود و بتوانید استرس خود را کنترل کنید. 
 
- جای وسایل روی میزتان را تغییر دهید، اگر شما روی مکان قرار گرفتن وسایل روی میز خود حساس هستید، می‌توانید این تمرین را فقط برای یک روز انجام دهید. این تمرین منجر به تغییر شیوه برداشت شما خواهد شد. اگر استرس دارید، تغییری در دیدگاه شما می‌تواند به شما کمک کند تا آرام شوید.
 
- از تخیل خود برای آرام کردن خود استفاده کنید، به مکانی آرام بروید و تصور کنید که پرواز کردن مانند یک پرنده چه حسی دارد. برخی مواقع گذراندن زمان در تخیلات خود و اندکی استراحت تمام چیزی است که برای رسیدن به آرامش نیاز دارید.
استراتژی‌هایی برای رسیدن به آرامش
این استراتژی‌ها نیاز به تمرین بیشتر دارند ولی به شما کمک می‌کنند تا با اضطراب(Anxiety) و استرس خود کنار بیایید:
 
- مرتب کردن خانه: مرتب کردن خانه‌تان به شما کمک می‌کند تا استرس کمتری داشته باشید، به خصوص اگر هر روز صبح دنبال چیزهایی مثل سوئیچ ماشین و تلفن همراه خود می‌گردید. از یک کابینت، کمد یا دراور استفاده کنید و وسایل خود را به سه دسته تقسیم کنید: چیزهایی که هدیه گرفته‌اید، چیزهایی که خریده‌اید و چیزهایی که می‌خواهید دور بیندازید.
 
- ورزش کنید: ورزش کردن روشی طبیعی برای مبارزه با اضطراب است. فعالیت فیزیکی ذهن شما را پاک می‌کند، سطح اندورفین در بدن شما را بالا می‌برد و به شما کمک می‌کند شب‌ها بهتر بخوابید.
 
- از خود مراقبت کنید: به خود استراحتی کوتاه بدهید و به آرایشگاه یا سالن ماساژ بروید. مراقبت از خود بسیار مهم است و برای این کار لازم نیست حتماً ولخرجی کنید. می‌توانید بعضی از شکلات‌های مورد علاقه‌تان را بخرید و به موزیکی که دوست دارید، گوش دهید.
 
- هر شب خواب کافی داشته باشید: برای این که بدن و مغز شما به اندازه کافی استراحت کنند باید هر شب به اندازه کافی بخوابید.
 
- مدیتیشن کنید: هر روز صبح قبل از این که روز خود را شروع کنید، ده دقیقه را صرف مدیتیشن کنید. بدین ترتیب برای ادامه روزتان انرژی مثبت خواهید داشت و آرام خواهید بود.
 
- برای یک مسافرت یک روزه برنامه‌ریزی کنید: به یک سفر کوتاه بروید و خودتان را در طبیعت غرق کنید. چنین کاری ذهن و بدن شما را آماده و قوی می‌کند.
 
- برای یک رقابت فیزیکی برنامه‌ریزی کنید: با تمرین برای چنین رقابتی همه مشکلات سلامت شما که می‌توانند موجب اضطراب شما شوند، از بین خواهند رفت.
 
- به یک مشاور مراجعه کنید: اگر در کنترل اضطراب خود مشکل دارید، پیش یک مشاور بروید. او می‌تواند به شما کمک کند تا علت نگرانی‌های خود را بفهمید.
 
- با اضطراب خود کنار بیایید: صرف نظر از این که علت اضطرابتان چیست، آیا منشأ ژنتیکی دارد و از والدین شما به شما رسیده است، سبک زندگی پر مشغله‌ای دارید یا هر دوی این‌ها، با اضطراب خود کنار بیایید. پذیرفتن اضطراب به معنای تسلیم شدن در برابر آن نیست. باید بدانید کنار آمدن با اضطراب باعث آرام شدن اوضاع خواهد شد، آن هم در شرایطی که شما هر روز به سختی کار می‌کنید.
برچسب ها: اضطراب ، استرس ، مدیتیشن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: